ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΕΙ-ΤΕΙ
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΕΙ-ΤΕΙ
Οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων αποτυπώνουν καθαρά ότι και το ισχύον εξεταστικό σύστημα αποτελεί έκφραση του βαθιά ταξικού χαρακτήρα του σχολείου.
Οι εξετάσεις στα πλαίσια αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος άλλο στόχο δεν έχουν παρά να ξανα-φιλτράρουν και να στείλουν χιλιάδες νέους που μένουν εκτός ΑΕΙ-ΤΕΙ ως πελατεία των εμπόρων της κατάρτισης και των αποθρασυμμένων απ’ τις χαριστικές ρυθμίσεις της Ε.Ε. και της κυβέρνησης, ιδιοκτητών των «κολεγίων». Ένα μεγάλο κομμάτι από τους νέους εισακτέους στην ανώτατη εκπαίδευση, παιδιά λαϊκών οικογενειών, θα αναγκαστούν να δουλεύουν και να σπουδάζουν μαζί για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα της φοίτησης σε τμήματα που συχνά αποτελούν δεξαμενές ανεργίας και προπονητήρια ευέλικτης απασχόλησης. Ταυτόχρονα, η λαϊκή οικογένεια καλείται να «σφίξει ακόμα περισσότερο το ζωνάρι» για να πληρώσει τη φοίτηση, τη σίτιση και τη στέγαση για όσα παιδιά θα περάσουν εκτός τόπου κατοικίας αφού είναι παντελώς ανύπαρκτες οι δημόσιες επενδύσεις, αφήνοντας σκόπιμα και σε αυτό το τομέα χώρο κερδοφορίας στην ιδιωτική επιχειρηματική δράση.
Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, ο διάλογος που διεξάγει η κυβέρνηση για την αλλαγή του εξεταστικού και την αναμόρφωση του Λυκείου, μόνο χειρότερη και πιο ταξική θα κάνει την εκπαίδευση. Στόχος είναι να ορθωθούν νέα εμπόδια στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και να στραφούν από πιο νωρίς στην τεχνική-επαγγελματική ψευτο-κατάρτιση με βάση τη στρατηγική της Λισαβόνας που πρόσφατα επιβεβαίωσαν με ένταση οι αποφάσεις του ΕΚΟΦΙΝ για περάσει ο λογαριασμός της κρίσης στους λαούς. Η αναμόρφωση του Λυκείου -για την οποία όλοι οι μετέχοντες (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες) στο διάλογο συμφωνούν-είναι στενά συνδεδεμένη με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αντικατάσταση των όποιων ψηγμάτων γενικής μόρφωσης δίνονται στους μαθητές από ένα κατώτατο όριο αναγκαίων για το κεφάλαιο δεξιοτήτων προκειμένου οι αυριανοί εργαζόμενοι να γίνουν περισσότερο ευέλικτοι, πιο φθηνοί, ιδεολογικά και πολιτικά υποταγμένοι στις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας.
Έξοδος από το σχολείο του ανταγωνισμού, της ρουτίνας, της ημιμάθειας και της παπαγαλίας δεν μπορεί να υπάρξει για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της στα πλαίσια της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής, των κομμάτων του ευρωνομονοδρόμου. Χρειάζεται ρήξη με την πολιτική της ΕΕ.
Πάλη για την οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας για εξουσία και οικονομία που θα μπορεί μέσα από δωρεάν κρατικές δομές να ικανοποιεί σχεδιασμένα τις ανάγκες για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, επαγγελματικές σχολές, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, για μόνιμη σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα.
Η νεολαία χρειάζεται ισχυρό ΚΚΕ και λαϊκή αντεπίθεση. Η νεολαία μπορεί να ζήσει καλύτερα με Λαϊκή Εξουσία και Λαϊκή Οικονομία.
ΑΘΗΝΑ 19/6/2009 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Οι εξετάσεις στα πλαίσια αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος άλλο στόχο δεν έχουν παρά να ξανα-φιλτράρουν και να στείλουν χιλιάδες νέους που μένουν εκτός ΑΕΙ-ΤΕΙ ως πελατεία των εμπόρων της κατάρτισης και των αποθρασυμμένων απ’ τις χαριστικές ρυθμίσεις της Ε.Ε. και της κυβέρνησης, ιδιοκτητών των «κολεγίων». Ένα μεγάλο κομμάτι από τους νέους εισακτέους στην ανώτατη εκπαίδευση, παιδιά λαϊκών οικογενειών, θα αναγκαστούν να δουλεύουν και να σπουδάζουν μαζί για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα της φοίτησης σε τμήματα που συχνά αποτελούν δεξαμενές ανεργίας και προπονητήρια ευέλικτης απασχόλησης. Ταυτόχρονα, η λαϊκή οικογένεια καλείται να «σφίξει ακόμα περισσότερο το ζωνάρι» για να πληρώσει τη φοίτηση, τη σίτιση και τη στέγαση για όσα παιδιά θα περάσουν εκτός τόπου κατοικίας αφού είναι παντελώς ανύπαρκτες οι δημόσιες επενδύσεις, αφήνοντας σκόπιμα και σε αυτό το τομέα χώρο κερδοφορίας στην ιδιωτική επιχειρηματική δράση.
Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, ο διάλογος που διεξάγει η κυβέρνηση για την αλλαγή του εξεταστικού και την αναμόρφωση του Λυκείου, μόνο χειρότερη και πιο ταξική θα κάνει την εκπαίδευση. Στόχος είναι να ορθωθούν νέα εμπόδια στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και να στραφούν από πιο νωρίς στην τεχνική-επαγγελματική ψευτο-κατάρτιση με βάση τη στρατηγική της Λισαβόνας που πρόσφατα επιβεβαίωσαν με ένταση οι αποφάσεις του ΕΚΟΦΙΝ για περάσει ο λογαριασμός της κρίσης στους λαούς. Η αναμόρφωση του Λυκείου -για την οποία όλοι οι μετέχοντες (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες) στο διάλογο συμφωνούν-είναι στενά συνδεδεμένη με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αντικατάσταση των όποιων ψηγμάτων γενικής μόρφωσης δίνονται στους μαθητές από ένα κατώτατο όριο αναγκαίων για το κεφάλαιο δεξιοτήτων προκειμένου οι αυριανοί εργαζόμενοι να γίνουν περισσότερο ευέλικτοι, πιο φθηνοί, ιδεολογικά και πολιτικά υποταγμένοι στις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας.
Έξοδος από το σχολείο του ανταγωνισμού, της ρουτίνας, της ημιμάθειας και της παπαγαλίας δεν μπορεί να υπάρξει για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της στα πλαίσια της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής, των κομμάτων του ευρωνομονοδρόμου. Χρειάζεται ρήξη με την πολιτική της ΕΕ.
Πάλη για την οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας για εξουσία και οικονομία που θα μπορεί μέσα από δωρεάν κρατικές δομές να ικανοποιεί σχεδιασμένα τις ανάγκες για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, επαγγελματικές σχολές, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, για μόνιμη σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα.
Η νεολαία χρειάζεται ισχυρό ΚΚΕ και λαϊκή αντεπίθεση. Η νεολαία μπορεί να ζήσει καλύτερα με Λαϊκή Εξουσία και Λαϊκή Οικονομία.
ΑΘΗΝΑ 19/6/2009 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ