«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Γ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ στο ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση συζήτησης-διαβούλευσης για τις προοπτικές της Γ’/βάθμιας εκπαίδευσης στο νομό μας, με προσκεκλημένο τον ΓΓ Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, Παυσανία Παπαγεωργίου, μέσα σ’ ένα κατάμεστο Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο.
Την εκδήλωση, η οποία διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, οργάνωσε η ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Μεσολογγίου.
Αρχικά, το λόγο έλαβε η βουλευτής του νομού, Μαρία Τριανταφύλλου, η οποία προχώρησε σε μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν της Γ’/βάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα και ανέλυσε το τι προηγήθηκε στο συγκεκριμένο χώρο μέχρι το 2015 –και την εφαρμογή του Σχεδίου «Αθηνά». Αναφέρθηκε σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που δημιουργήθηκαν χωρίς πλάνο και χωρίς ουσιαστικές προοπτικές και που, εν συνεχεία, «αφέθηκαν στην τύχη τους». «Μας ενδιαφέρει να δούμε το από δω και πέρα για τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο Γενικός γραμματέας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Παυσανίας Παπαγεωργίου, έδωσε εξαρχής το στίγμα της εκδήλωσης:
«Οι αποφάσεις που αφορούν τις τοπικές κοινωνίες δεν λαμβάνονται εν κρυπτώ, δεν υλοποιούνται από μικρές ομάδες και δεν εξυπηρετούν πελατειακά συμφέροντα. Για το λόγο αυτό κατεβαίνουμε στις τοπικές κοινωνίες όταν επίκεινται μεγάλες αλλαγές, όπως η αλλαγή στην Γ’/βάθμια εκπαίδευση. Το υπουργείο μελετά, φέρνει σχεδιάσματα που σύμφωνα με την επιστημονική του άποψη είναι υλοποιήσιμα και τα κατεβάζει προς διαβούλευση πριν προχωρήσει».
Ο κ. Παπαγεωργίου ανέλυσε κομμάτι-κομμάτι τα πιο σημαντικά σημεία του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην Γ’/βάθμια εκπαίδευση, που αναμένεται να έρθει στην Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση μέσα στο καλοκαίρι (ενίσχυση μεταλυκειακής εκπαίδευσης, διασφάλιση ακαδημαϊκότητας ΠΜΣ, συμμετοχή μελών ΔΕΠ στα όργανα της διοίκησης κλπ). 
Εν συνεχεία προχώρησε στο μείζον θέμα της συζήτησης, τις προοπτικές για την ύπαρξη και ενίσχυση της Γ’/βάθμιας εκπαίδευσης στο νομό Αιτωλοακαρνανίας: «Για να φτιάξουμε το νέο χάρτη της εκπαίδευσης στο νομό, θα στηριχθούμε στο αύριο. Το ΤΕΙ Μεσολογγίου υπάρχει εδώ και 30 χρόνια και αυτό δίνει ένα υπόβαθρο, το οποίο από μόνο του δεν μπορεί να φέρει κανένα αποτέλεσμα. Πρέπει να δημιουργηθεί ένα σχήμα που θα ‘κουμπώσει’ πάνω στις ανάγκες του αύριο».
«Όπου υπάρχουν δομές υποστηρικτικές πρέπει να χρησιμοποιηθούν. Δεν θα επαναλάβουμε αυτό που γινόταν τα προηγούμενα 30 χρόνια –ό,τι έχει κάνει ο προηγούμενος είναι άχρηστο και καταργείται και δημιουργείται κάτι καινούριο ακόμη και χωρίς σχέδιο… Αυτό το ξεχνάμε, ήταν η καταστροφή που μας έφερε μέχρι εδώ», τόνισε.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου ο νέος «χάρτης» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να βασίζεται σε κριτήρια βιωσιμότητας και ακαδημαϊκότητας και όχι στα πελατειακά και ψηφοθηρικά κριτήρια με τα οποία αναπτύχθηκαν πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ τις προηγούμενες δεκαετίες.
 Όπως είπε, υπάρχουν υποδομές και στο Μεσολόγγι και στο Αγρίνιο. «Αυτό που απαιτεί το αύριο και σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας είναι να υπάρχει, στο γεωγραφικό χώρο της Αιτωλοακαρνανίας, ένα ίδρυμα που θα παρέχει ακαδημαϊκή εκπαίδευση με επιστημονικό αντικείμενο, θα είναι εύρωστο οικονομικά και θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και προϋποθέσεις της διοικητικής αυτοτέλειας. Για να μπορέσει να επιβιώσει, θα πρέπει να απορροφά κονδύλια. Δεν μπορεί μια σχολή από μόνη της, ή τρία σκόρπια τμήματα, να απορροφήσουν επιτυχώς κονδύλια. Χρειάζεται συνέργεια πολλών διαφορετικών τμημάτων ή σχολών και επικουρική υποβοήθηση από ένα ερευνητικό κέντρο που μπορεί να απορροφήσει κονδύλια, συμμετέχοντας σε διάφορα προγράμματα (ΕΣΠΑ ή ευρωπαϊκά κεφάλαια, κρατικό προϋπολογισμό, ιδιωτικά κεφάλαια).
Ο ΓΓ εξήγησε πως η πρόταση περιλαμβάνει οι υπάρχουσες σχολές του ΤΕΙ Μεσολογγίου να αποτελέσουν τον «μοχλό» για την ενίσχυση των αναπτυξιακών προοπτικών στον αγροτοδιατροφικό τομέα στην ευρύτερη περιοχή: «Οι υπάρχουσες σχολές είναι υγιείς, δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα κι έχουν καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Το αντικείμενό τους ήδη διασυνδέεται και με κάποια τμήματα του πανεπιστημίου Αγρινίου. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προτείνει να εργαστούμε όλοι προς μια κατεύθυνση όπου και οι υπάρχουσες ερευνητικές δυνατότητες του Αγρινίου να ενισχυθούν με ένα ερευνητικό κέντρο, ώστε να αξιοποιηθεί η εργαστηριακή δομή. Τα υπάρχοντα τμήματα του πανεπιστημίου της Πάτρας στο Αγρίνιο να συνεχίσουν να λειτουργούν, μέχρις ότου να υπάρξει μια ολοκληρωμένη πρόταση για ενιαίο Ίδρυμα που θα απαντά στις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής –το οποίο ευελπιστούμε ότι πολύ σύντομα θα είναι αυτόνομο- με συγκεκριμένη κατεύθυνση αγροτοδιατροφικής οικονομίας».
Από τη στιγμή μάλιστα που οι αναπτυξιακές προοπτικές πιέζουν και το θέμα ήδη συζητείται, στόχος πρέπει να είναι, όπως υπογράμμισε, να μπορεί να ενταχθεί στο μηχανογραφικό το 2018.
Στη συζήτηση παρέστησαν ο ΓΓ Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γρηγόρης Θεοδωράκης, αιρετοί και θεσμικοί φορείς της περιοχής, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να τοποθετηθούν και να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Τοποθετήσεις και ερωτήσεις απηύθυναν και πολλοί πολίτες (επιχειρηματίες, εκπαιδευτικοί, φοιτητές).
Η συγκεκριμένη εκδήλωση ήταν η πρώτη κομματική εκδήλωση στο Μεσολόγγι μετά τις εξελίξεις στη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς. Το Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο ήταν ασφυκτικά γεμάτο, κάτι που αποδεικνύει ότι η τοπική κοινωνία αντιλαμβάνεται ότι οι αναπτυξιακές προοπτικές δεν είναι «μεγάλα λόγια», αλλά ρεαλιστική πραγματικότητα –και ότι οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στην εκπαίδευση στην περιοχή στηρίζονται σε θεμέλια δίκαιης ανάπτυξης, ισότιμης πρόσβασης και βιωσιμότητας και όχι εξυπηρέτησης πρόσκαιρων πολιτικών αναγκών και εγωιστικών τοπικισμών.

                                                                                                         ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ