«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚ/ΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΑΕΔ

Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2017

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚ/ΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΟΑΕΔ ΚΑΙ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΑΕΔ

Οι Ομοσπονδίες Διοικητικών Υπαλλήλων και Εκπαιδευτικών Λειτουργών του Ο.Α.Ε.Δ. με αφορμή την δημοσίευση του ΦΕΚ για το Πλαίσιο Ποιότητας του Εθνικού  σχεδίου δράσης της Μαθητείας έχουν να σημειώσουν τα εξής:
1.       Η Μαθητεία ως εναλλακτικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης εφαρμόζεται 60 χρόνια τώρα από τον Ο.Α.Ε.Δ.. Η εφαρμογή της Μαθητείας σε όλα αυτά τα χρόνια εξελίχθηκε σε ένα σύστημα ενεργητικής απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. με ποσοστά απασχόλησης των αποφοίτων στην ειδικότητα που φθάνουν στο 60%.
2.        Η πραγματικότητα αυτή εξελίσσεται σε μια μορφή σύνδεσης της εκπαίδευσης με την εργασία με βάση την οργανική σύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την πρακτική άσκηση και...
την διαρκή ανατροφοδότηση του συστήματος ως  ενιαίο εκπαιδευτικό έργο.
3.       Οι συμβάσεις μισθωτής εργασίας ,που υπογράφουν οι μαθητές με τις επιχειρήσεις και τους φορείς του δημόσιου τομέα και η διαρκής και καθημερινή μέριμνα των σχολικών μονάδων οι οποίες έχουν το καθήκον και την ευθύνη για την εύρεση θέσεων πρακτικής, την τοποθέτηση τους και την παρακολούθηση τους ,διαμορφώνουν το δίχτυ προστασίας και ασφάλειας του ασκούμενου μαθητή. Ένα πλαίσιο δοκιμασμένο στον χρόνο με μετρήσιμα αποτελέσματα ,που αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την ανεργία και την ανάκτηση της για νέους εν δυνάμει ανέργους. Ένα πλαίσιο σχολειοκεντρικό-ανθρωποκεντρικό με πυρήνα λειτουργίας το σχολείο.

4.       Το πλαίσιο ποιότητας  Μαθητείας ξεπερνώντας αυτή την πραγματικότητα συστήνει ομάδες εργασίας στα ΚΠΑ με σκοπό την μεταφορά των παραπάνω αρμοδιοτήτων και τη σύσταση τριμελών επιτροπών Μαθητείας με διάθεση εργασιακού συμβούλου των ΚΠΑ, εκπαιδευτικών του Υπουργείου Παιδείας και των σχολών Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.. Πρόκειται για στρατηγική που αποδυναμώνει τον ρόλο της Σχολικής μονάδας, που ακυρώνει την πολύχρονη δοκιμασία και επιτυχία του συστήματος, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην λειτουργία των ΚΠΑ μεταφέροντας ένα μεγάλο έργο που δυνητικά θα αγγίξει την υποστήριξη 30.000 μαθητών των ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ και Ι.Ε.Κ. και τέλος πολλαπλασιάζει την γραφειοκρατία προσθέτοντας και τρίτο σημείο εξυπηρέτησης των μαθητών σχολείο, επιχείρηση, ΚΠΑ.
5.        Τα ΚΠΑ έχουν επιφορτισθεί με το γιγάντιο έργο ανάκτησης της εργασίας που στην εποχή της οικονομικής κρίσης αυτό παίρνει τις ανάλογες διαστάσεις για όλες τις ηλικίες ανέργων και μακροχρόνια ανέργων πολιτών. Η συμβολή των ΚΠΑ στο σύστημα Μαθητείας είναι σημαντική ως φορέα υποστήριξης πολικών που συνδέονται με τη διεύρυνση του καταλόγου επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα με τις οποίες δυνητικά μπορούν να συνεργάζονται τα σχολεία που εφαρμόζουν Μαθητεία. Επίσης τα ΚΠΑ μπορούν να συμβάλουν στην επιμόρφωση των μαθητών της  Μαθητείας σε συνεργασία με σχολικές δομές όπως τα Γραφεία Διασύνδεσης των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ. σε θέματα όπως  η Αναζήτηση Εργασίας, ο Προσανατολισμός και η Επιχειρηματικότητα και να παρακολουθούν με τις δομές αυτές και το Μηχανισμό Διάγνωσης Αναγκών του Υπουργείου Εργασίας την επαγγελματική πορεία των αποφοίτων παρέχοντας πληροφόρηση και ενημέρωση για προγράμματα απασχόλησης και επιχειρηματικότητας που προωθεί ο Ο.Α.Ε.Δ.

Δεν είναι δυνατό ένα σύστημα που αποδίδει με πυρήνα το σχολείο να μην θεωρείται ως σύστημα που είναι χρήσιμο να εφαρμοσθεί ανάλογα και στο Υπουργείο Παιδείας και να ανατρέπονται επιτυχημένες πολιτικές, που συνδέουν το εκπαιδευτικό έργο με την πρακτική άσκηση προκειμένου να εξυπηρετηθούν άλλες σκοπιμότητες.. Ο Ο.Α.Ε.Δ. δίνει καθημερινά εξετάσεις και οι διοικητικοί και εκπαιδευτικοί υπάλληλοι που υπηρετούν στις δομές του αγωνίζονται για την καταπολέμηση της ανεργίας και την ανάκτηση της εργασίας των ανέργων σε μια εποχή ακραίας υποστελέχωσης των υπηρεσιών και συνθήκες καθημερινής πίεσης σε όλα τα επίπεδα. Η μεταφορά ενός επιπλέον έργου κάτω από αυτές τις συνθήκες καταργεί το επιτυχημένο σύστημα Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. προκαλεί δισεπίλυτα προβλήματα στα ΚΠΑ με άμεσο κίνδυνο την αποτυχία του. Κάτω από αυτές τις συνθήκες οι «συμπράξεις» με ιδιωτικούς φορείς καραδοκούν για την μεταφορά του συστήματος σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ας μην  μας διαφεύγει ότι η επίτροπος Απασχόλησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει επισκεφθεί πρόσφατα σχολική μονάδα Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και έχει εκφράσει θετικότατα σχόλια για το σύστημα Μαθητεία του Ο.Α.Ε.Δ..
Οι Ομοσπονδίες Διοικητικών και εκπαιδευτικών υπαλλήλων του Ο.Α.Ε.Δ. διαφωνούν με τη στρατηγική του πλαισίου ποιότητας της Μαθητείας και καλούν τα αρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Παιδείας και τη Διοίκηση του Ο.Α.Ε.Δ. να  επανεξετάσουν την θέση τους για το όλο θέμα λαμβάνοντας υπόψη και τις ενστάσεις  προτάσεις που κατατίθενται.
Με την ανακοίνωση μας αυτή εκφράζουμε και τη βούληση μας να εξετάσουμε κοινές δράσεις και ενέργειες για να αποτρέψουμε αυτές τις πολιτικές.


    ΓΙΑ  ΤΟ Δ.Σ  ΤΗΣ ΟΕΛ-Ο.Α.Ε.Δ                           ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ Ο.Υ.- ΟΑΕΔ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ:    ΠΑΠΑΤΣΕΧΙΛΙΔΗΣ  Ι.                     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ:  ΜΑΚΡΑΚΗΣ Γ    Η Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:   Α. ΜΠΟΛΟΦΗ                              Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:   Σ.ΣΠΥΡΟΥ



                                                                                                                                        Αθήνα 8/3/2017