«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

«Ανοιχτή Επιστολή» της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας

… για τις Καταργήσεις-Συγχωνεύσεις-ιδρύσεις  Σχολείων στο νομό


Α] Η προθεσμία του τελεσίγραφου της κ. υπουργού παιδείας για την υποβολή προτάσεων «συγχωνεύσεων» σχολείων βρίσκεται στην εκπνοή της. Το Δ. Σ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, καλεί κάθε συνάδελφο εκπαιδευτικό ο οποίος κατέχει θέση ευθύνης και εμπλέκεται στον μηχανισμό διοίκησης, καθώς επίσης και τους εκλεγμένους στη Τ. Α. να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τα ακόλουθα:
1. Κάθε μαθητής έχει το δικαίωμα να μορφώνεται και να...
έχει ελεύθερη πρόσβαση στο δημόσιο δωρεάν σχολείο  με τους ίδιους όρους και συνθήκες με κάθε άλλο μαθητή. Η Δημόσια, καθολική και ισότιμη εκπαίδευση είναι αδιαπραγμάτευτη αξία, αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα να υπερτιμολογείται ή να υποτιμολογείται στις ευρωπαϊκές αγορές!
2. Κάθε σχολείο είναι εφάμιλλο με το άλλο, κάθε μαθητής είναι ισότιμος με τον άλλον και κάθε εκπαιδευτικός είναι ισάξιος με τον άλλον.
3. Το κλείσιμο ενός Σχολείου σημαίνει μια εστία παιδείας και εκπαίδευσης λιγότερη με ό, τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται.
4. Η συγχώνευση ενός σχολείου με ένα άλλο, θα σημάνει ατελείωτα προβλήματα για ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς). Τα προβλήματα θα είναι οργανωτικά, ανθρωπιστικά, εκπαιδευτικά και κυρίως παιδαγωγικά αφού θα πάψει η προσωπική-παιδαγωγική σχέση του εκπαιδευτικού με τον μαθητή του, τις ιδιαιτερότητές του, τα προβλήματά του.
5. Το κλείσιμο σχολείων της περιφέρειάς μας θα σημάνει το μαράζωμά της, η συγχώνευση σχολείων των αστικών περιοχών θα σηματοδοτήσει μια ανεξέλεγκτη και ζοφερού μέλλοντος κατάσταση. Το κλείσιμο των επαγγελματικών σχολείων θα σημάνει απομάκρυνση από τη σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία και την εγκατάλειψη κάθε προσπάθειας της παραγωγικής ανασυγκρότησης της περιοχής της Αιτωλ/νίας και της χώρας γενικότερα.
6. Κάθε Στέλεχος της Εκπαίδευσης είναι πρώτα  απ’ όλα εκπαιδευτικός. Η θέση που κατέχει είναι προσωρινή και πρέπει να σκεφτεί ως εκπαιδευτικός και όχι ως τοποτηρητής ή «μεγάφωνο» της κάθε φορά εξουσίας η οποία βλέπει το μαθητή και τον καθηγητή σαν αριθμό και όχι σαν πρόσωπο στους λογιστικούς πίνακες των μνημονίων.
7. Δεν είναι καθόλου δύσκολη η τεκμηρίωση της μη συγχώνευσης κάποιου σχολείου, ειδικά αν διαθέτεις τα προσόντα τα οποία απαιτήθηκαν για να αναλάβεις μία τέτοια θέση ευθύνης.
8. Δεν πρέπει κανείς προϊστάμενος ή εκλεγμένος σε συλλογικά όργανα εκπαιδευτικός να παράσχει οποιοδήποτε επιχείρημα, οποιαδήποτε δικαιολογία ή άλλοθι σε οποιονδήποτε σκοπεύει στο κλείσιμο σχολείου. 
9. Δεν πρέπει κανείς εκπαιδευτικός να συνδέσει το όνομά του με το κλείσιμο ενός σχολείου.
10. Δε πρέπει κανείς εκπαιδευτικός να έρθει σε σύγκρουση με την κοινωνία. Ο εκπαιδευτικός δε συγκρούεται με την κοινωνία, είναι μέρος της και την υπηρετεί.
            11. Το επικοινωνιακό σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» της κ. υπουργού, στους μαθητές του Θέρμου και της Γαβαλούς (Γ/σιων-Λύκειο), ακούγεται ως φάρσα αφού από τους σεισμούς της Τριχωνίδας του 2007 κάνουν μάθημα σε κοντέινερ και μέσα σε άθλιες συνθήκες. Για αυτούς τους μαθητές η πολιτεία τι έχει να πει;
12. Πέραν αυτών, το Δ.Σ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας δηλώνει ότι θα αξιοποιήσει κάθε δυνατότητά του είτε αυτή απορρέει από την ευρύτερη νομοθεσία είτε από το καταστατικό της, για να αποδώσει «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» σε όποιον εκπαιδευτικό δεν τιμήσει τη θέση και το λειτούργημά του αυτή τη δύσκολη περίοδο για το δημόσιο σχολείο.

Β] Καλύτερα να έχεις σχολεία ανοιχτά παρά βρύσες και ποτάμια «Κοσμάς Αιτωλός» .
        
1.      Αντί καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων θεωρούμε ότι μια νέα χωροταξική κατανομή λειτουργίας και ιδρύσεων σχολείων στους Καλλικρατικούς δήμους της περιοχής ευθύνης μας (που θα στηρίζεται στις δοσμένες επιστημονικές και παιδαγωγικές αρχές και ανάγκες της κοινωνίας με βάση την ηλιακή βαθμίδα, όπως τα νήπια και τα παιδιά των δημοτικών σχολείων πρέπει να έχουν το δημόσιο σχολείο στη γειτονιά τους, το Γυμνάσιο στη συνοικία (χωριό) το δε Λύκειο στο δημοτικό διαμέρισμα), θα λειτουργούσε πιο ουσιαστικά υπέρ της κοινωνίας και με μικρότερο κόστος για τη πολιτεία.
2.      Τα ΕΠΑ.Λ, έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η λειτουργία τους και ο ρόλος τους σε μια περιοχή είναι σύνθετος και δεν πρέπει να καθορίζεται μόνο από αυστηρά ή και οριακά οικονομικά κριτήρια, αλλά το κατά πόσο στην περιοχή που λειτουργούν καλύπτουν πραγματικές ανάγκες τεχνικής εκπαίδευσης των τοπικών κοινωνιών και εάν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προτίθεται να στηρίξει την δημόσια ΤΕΕ, με εξοπλιστικά μέσα, σύγχρονα εργαστήρια, νέες ειδικότητες, βιβλία και νέους διορισμούς καθηγητών ειδικοτήτων κ.λ.π. αντί να τα κλείσει «στοιβάζοντας» όλο το νόμο σε σχολεία «μαμούθ» στο Αγρίνιο τύπου Γκράβας.
3.      Οι αλόγιστες μεταφορές μαθητών από χωριό σε χωριό, εκτός ότι κοστίζουν περισσότερο από ότι η ύπαρξη του σχολείου στον τόπο κατοικίας των παιδιών, αφετέρου δε μας παραπέμπει σε εποχές όπου η εκπαίδευση ήταν για λίγους και εκλεκτούς!   
4.      Θεωρούμε μεγάλο εκπαιδευτικό έλλειμμα για την ευρύτερη περιοχή του Αγρινίου την μη ύπαρξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ χρόνια τώρα, παρά την ομόφωνη εισήγηση των φορέων, που έχει υποβληθεί στο υπουργείο παιδείας.
5.      Επίσης και στο Δήμο Αμφιλοχίας χρόνια τώρα θα έπρεπε να είχε ιδρυθεί και να λειτουργεί Γαλακτοκομική Επαγγελματική Σχολή, κάτι που η Β’ ΕΛΜΕ έχει προτείνει. Θεωρώντας απαραίτητη μια τέτοια εκπαιδευτική δομή ΤΕΕ που θα στηρίζει, τόσο με τεχνογνωσία όσο και με ειδικευμένους τεχνίτες, του βιοτεχνικού τομέα -γαλακτοκομίας-περιοχής με προϊόν Π.Ο.Π. στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται συνεχώς στην αγορά.  
6.      Ο Δήμος Αμφιλοχίας φαίνεται ότι έχει άλλες προτεραιότητες αντί της στήριξης της εκπαίδευσης, αφού ουδέποτε έχει υποβάλει πρόταση, όπως όφειλε να πράξη σύμφωνα με τον N. 1566/85, για την ίδρυση της σχολής στη περιοχή της Αμφιλοχίας. Αποφάσισε όμως να παραχωρήσει (παράνομα) το διδακτήριο του Γ/σίου Σαρδηνίων στη Πυροσβεστική, συμβάλλοντας και με αυτό τον τρόπο στην οριστική ματαίωση της επαναλειτουργίας των γραφείων Π/θμιας και Δ/θμιας εκπ/σης και των άλλων εκπαιδευτικών δομών στην περιοχή.
7.      Η επαναλειτουργία αυτών των υπηρεσιών είναι αίτημα όλων των σχολείων της Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Αμφιλοχίας, κάτι που η ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ αναδεικνύουν κάθε φορά και διεκδικούν από το υπουργείο να επαναφέρει τα γραφεία εκπαίδευσης καθώς και την ίδρυση και στέγαση της Σχολής Γαλακτοκομίας στο κτίριο του Γυμνασίου Σαρδηνίων και δεν πρέπει η Τ.Α. με τις άστοχες ενέργειές της να ακυρώνει αυτό το πανεκπαιδευτικό αίτημα που υπερασπίζεται τη δημόσια εκπαίδευση και τις τοπικές κοινωνίες.
8.      Δεν πρέπει να αποδέχεται άκριτα η Τ.Α. τις πολιτικές των περικοπών, καθώς και των  καταργήσεων υπηρεσιών που επιβάλουν οι τοκογλύφοι δανειστές και οι  κυβερνήσεις των μνημονίων.
            Καλούμε τον Διευθυντή Δ.Ε. Αιτωλ/νίας καθώς και τον Περιφ. Δ/ντή Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας να μην καταχωρίσουν στο σύστημα καταγραφής του υπουργείου (survey) καμιά πρόταση για συγχώνευση-κλείσιμο σχολείου.
      Επίσης τους δήμους της περιοχής να επιστρέψουν ως απαράδεκτη τη σχετική εγκύκλιο που υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ίδιες τις τοπικές κοινωνίες. Οφείλουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, δίπλα στους δημότες τους και να μην δεχθούν την οριστική αποσάθρωση της υπαίθρου και των τοπικών κοινωνιών τους.
            Τέλος καλούμε σε συντονισμό τους συλλόγους εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τους συλλόγους γονέων, τα σωματεία, τις λαϊκές συνελεύσεις και τις τοπικές κοινωνίες για να σταματήσουμε το ξεθεμελίωμα της δημόσιας εκπαίδευσης και την επερχόμενη εγκατάλειψη του σχολείου από τα παιδιά των χαμηλολαϊκών κοινωνικών στρωμάτων.

     ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ
           Ο Πρόεδρος                                 Ο Γεν. Γραμματέας
                            Γιώργος Καραμητσόπουλος                   Κώστας Κορδάτος