«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Σάββατο 24 Μαΐου 2014

«Όταν μαλώνουν στο βάλτο τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια!»

«Αταξία» Εκπαιδευτικών Σχολών ΟΑΕΔ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με αφορμή τις ανακοινώσεις ΔΑΚΕ και Συσπείρωσης (π.ΠΑΣΚ).
«Όταν μαλώνουν στο βάλτο τα βουβάλια την πληρώνουν τα βατράχια!»
Το Γερμανικό Μοντέλο Επαγγελματικής κατάρτισης και της απλήρωτης μαθητείας, που θέλουν να επιβάλλουν με βάρβαρο τρόπο στη χώρα μας, ο ΟΟΣΑ και οι τροϊκανοί επιβολής  μαζί με τους εγχώριους υποτελείς τους, στόχο έχουν να συντρίψουν το δικαίωμα στη μόρφωση και στη δουλειά της νεολαίας, καθώς και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Παραδίδουν την ΤΕΕ στην κυριαρχία των επιχειρήσεων με τις Ζώνες Οικονομικού Ελέγχου. Ιδρύουν δήθεν…
πειραματικές ΣΕΚ (άτυπης εκμετάλλευσης) στον ΟΑΕΔ Καλαμακίου και Ηρακλείου Κρήτης έξω και πέρα από τις τυπικές  εκπαιδευτικές δομές του ΟΑΕΔ και του Υπ. Παιδείας!                                                           
Θα ήταν χρήσιμο ασφαλώς να μας εξηγήσουν οι υπουργοί που συνυπέγραψαν τη σύμπραξη με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο γιατί τα “παιδιά που δε θέλουν να συνεχίσουν την τυπική μεταγυμνασιακή εκπαίδευση” προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από την εργατική τάξη; Ή αντίστοιχα γιατί η αστική τάξη και τα μεσοαστικά στρώματα δεν έχουν την κλίση προς πιο “πρακτικές” μορφές εκπαίδευσης; Το ζήτημα της πρόσβασης στη μόρφωση ήταν πάντα ένα βαθύτατα ταξικό ζήτημα. Οι κλίσεις διαμορφώνονται μέσα στο πλαίσιο των αστικών σχέσεων κυριαρχίας και εκμετάλλευσης.
Η γενικευμένη κατάρτιση και η μαθητεία αντί του σχολείου συμφωνήθηκε στη σύνοδο της Λισαβόνας (δεν μας άκουγε κανένας τότε), όπου η Διαμαντοπούλου ως fan της Ε.Ε., που πρώτη το λίθο βαλέτω με το νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ (το θυμούνται οι συνάδελφοι της συσπείρωσης;), που η συγκυβέρνηση τώρα το έκανε νόμο «εξοβελίζοντας» ουσιαστικά την εκπαίδευση των σχολών ΟΑΕΔ από το τυπικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης στο άτυπο σύστημα κατάρτισης.
Μπροστά σε αυτούς τους στρατηγικούς σχεδιασμούς των πολυεθνικών συμφερόντων της βόρειας ευρωπαϊκής ελίτ για την πλήρη αναδιάρθρωση των σταθερών εργασιακών σχέσεων εργασίας και του υποβιβασμού των δημόσιων δομών καθώς και του μορφωτικού επιπέδου της νέας γενιάς στις χώρες του νότου - οι «δικοί» μας  (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) στην ΟΕΛ – ΟΑΕΔ ζούνε στην κοσμάρα τους, αντί της προετοιμασίας και συσπείρωσης του κλάδου για αγωνιστική απάντηση μαζί με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό και λαϊκό κίνημα σε όλα αυτά που σχεδιάζουν για μας χωρίς εμάς αναλώνονται σε προσωπικές αντιπαραθέσεις και σε χίμαιρες καταστάσεις !
Οι ηγεσίες ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ ζαλισμένες από τα μέτρα της συγκυβέρνησής τους, που μας έχουν εξαθλιώσει, προσπαθούν με κινήσεις αντιπερισπασμού και προσωπικά υπονοούμενα (που δεν τιμά κανέναν), πετώντας τη μπάλα στη εξέδρα αναλώνονται σε δεκάρικους κενούς λόγους στο ποιος είναι ο πιο βολικός για να περάσουν τα μέτρα ισοπέδωσης της εκπαίδευσης στον ΟΑΕΔ. Το «μύλο» της έριδος στον χαρτοπόλεμο, που διαβάσαμε τις προηγούμενες ημέρες, είναι η κατάληψη και εγκατάλειψη των διευθύνσεων διοίκησης, όπως η διεύθυνση Α2, δηλαδή για τον πλήρη έλεγχο του μηχανισμού της εκπαίδευσης από τους αυλικούς του Rαϊχενμπαχ!  Ανακοινώσεις που δεν έχουν σαν στόχο την ενημέρωση (άλλωστε τι να ενημερώσουν;) αλλά ούτε σκοπεύουν στη συνδικαλιστική και πολιτική χειραφέτηση των εργαζόμενων εκπαιδευτικών, παρά μόνο του τεχνητού διαχωρισμού σε Πράσινους και Βένετους για την αυτοσυντήρησή τους και μάλιστα με αήθη τρόπο. Αλήθεια σε τι διαφωνούν επί της ουσίας αυτές οι δύο συγκυβερνητικές παρατάξεις;
Οι πειραματισμοί και η αναβλητικότητα της ΟΕΛ, καθώς και το κλείσιμό της σε ένα αυστηρό συντεχνιακό περιβάλλον οδήγησε τον κλάδο στα σημερινά αδιέξοδα. Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει συγκροτημένη συνθετική ρεαλιστική πρόταση στο τι τελικά ζητάμε ως συνδικάτο για την εκπαίδευση του ΟΑΕΔ. Η σύμπραξη της Ελληνικής κυβέρνησης με τους γερμανούς στο επίπεδο της μαθητείας αποκαλύπτει και στους πιο αδαείς  για το που οδηγούν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς του ΟΑΕΔ και ποιο το μέλλον που επιφυλάσσουν για την ελληνική κοινωνία. Τα ζητήματα αυτά που είναι η ουσία των «αλλαγών» που φέρνει ο «Αϊ Βασίλης» Thomas Rachel υφυπουργός παιδείας και ενέργειας της Γερμανίας στους συναδέλφους, ούτε που συγκινούν τα μέλη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, ούτε και των περιφερειακών Συλλόγων!  
Συνάδελφοι, με ευθύνη επίσης των δύο παρατάξεων χάθηκε πολύτιμος χρόνος και η μεγαλύτερη ευκαιρία στη Γ.Σ. της Λαμίας, όπου ο κλάδος συσπειρωμένος δεν μπόρεσε να αρθρώσει κάποια ρεαλιστική και βιώσιμη πρόταση στο χώρο. Όπου και εκεί επικράτησαν οι ετερόφωτες απόψεις, ανιστόρητες στοχεύσεις, με υποκρισία και μπόλικο βερμπαλισμό με αποτέλεσμα σήμερα να μετράμε την απώλεια των ΕΠΑΣ-ΟΑΕΔ και των 111 μονίμων συναδέλφων που είναι σε διαθεσιμότητα, αύριο των ωρομισθίων και έπεται συνέχεια….
Δεν ακούστηκε κάποια αλλιώτικη εκπαιδευτική πρόταση, που να γίνεται τελικά αποδεκτή, να υπηρετεί το χθες με βάση το σήμερα και να προβάλει το εκπαιδευτικό πλεονέκτημα των σχολών μας. Τότε το κίνημα και με τις ανάλογες συμμαχίες θα έπρεπε να καταγγείλει-αποκαλύψει  τα όσα σχεδιάζονται στον ΟΑΕΔ και να βγει μπροστά και όχι να κρυβόμαστε πίσω από το κλειστό φρούριο μήπως περισώσουμε κάτι. 
Όσοι επιμένουν στο στενό συντεχνιακό τους παρελθόν και μάλιστα με κροκοδείλια δάκρυα, όπως η τελευταία ανακοίνωση της ΑΣΕ, 9-1-2014 (παρά την δικαιολογημένη οργή τους από το ατόπημα της ΔΑΚΕ), στην ουσία συμφωνούν με το γερμανικό δυϊκό σύστημα μαθητείας και κατάρτισης με την κυβερνητική ΔΑΚΕ, ενώ η διαφωνία τους συνίσταται στο ποιος θα υλοποιεί καλλίτερα τα προγράμματα αυτά. Τότε ως προς τι οι προτάσεις και οι μεγαλοστομίες περί «Δομής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση 3ετους φοίτησης...»  κ.α. εύπεπτα λόγια; Που είναι και οι δύο παρατάξεις του Δ.Σ. της ΟΕΛ-ΟΑΕΔ ΤΩΡΑ που «βυθιζόμαστε» πριν «αλέκτωρ λαλήσει τρεις…;  
Τα προβλήματα στην εκπαίδευση του ΟΑΕΔ είναι γνωστά. Κανένας συνάδελφος δεν μπορεί να διαφωνεί τουλάχιστο σε όσα περιγράφονται στην ανακοίνωση της ΑΣΕ. Αυτό όμως που δεν είδαμε είναι η αυτοκριτική τους για όσα δεν έκαναν και για όσα έκαναν σε βάρους του κλάδου μας, όπως επίσης δεν υπάρχει καν αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης και από τις δύο παρατάξεις…...
Και αν όλους αυτούς δεν τους αφορούν τα νέα σκλαβοπάζαρα που ετοιμάζουν για τη νεολαία και την Ελληνική κοινωνία γενικότερα - οι τροϊκανοί κατακτητές - να ξέρουν όμως ότι το μόνο που κάνουν είναι ότι ακυρώνουν το ρόλο τους ως παιδαγωγοί και δημόσιοι λειτουργοί. Αποδέχονται δηλαδή να μετατραπούν ως «φθηνό» και αναλώσιμο εξάρτημα της μαύρης και ευέλικτης κατάρτισης με backup την απλήρωτη μαθητεία, που στην ουσία πριονίζουν οι ίδιο το κλαδί που κάθονται.   
Η ατολμία και η αναβλητικότητα της ΟΕΛ απεμπόλησε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα  της εκπαίδευσης στον ΟΑΕΔ, αρνήθηκε συνεργασίες με τις άλλες εκπαιδευτικές  Ομοσπονδίες και επιστημονικές ενώσεις, περιόρισαν το πεδίο δράσης τους, καθώς ακόμα συνεχίζουν να χαρακτηρίζονται ως μια σκληρή συντεχνία και τα όποια αιτήματά μας να είναι αυστηρά ωφελιμιστικού ατομικού χαρακτήρα.
Οι διαπιστώσεις μας αυτές δυστυχώς δικαιώνονται από τον νέο επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΟΑΕΔ. Όπως τον ανήγγειλε  ο Διοικητής του (βλέπε Δ.Τ. της ομιλία του 12-12-2013 στο Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο), στον οποίο περιλαμβάνονται 8 άξονες δράσεις  με επιμέρους δράσεις του άξονα 6 για την «ανάπτυξη» της μαθητείας και των ΣΕΚ. Δηλαδή πάει περίπατο η τυπική εκπαίδευση στον Οργανισμό και στα αζήτητα το Τεχνολογικό Λύκειο. Αίολοι ορισμένοι που είχαν επενδύσει στα τυφλά, ενώ όπως φαίνεται ή εξαπατήθηκαν ή μας εξαπάτησαν. Στο υπουργείο παιδείας τα ΕΠΑ.Λ την ίδια τύχη θα έχουν αφού οι ΣΕΚ και τα ΙΕΚ θα απορροφήσουν τον μαθητικό πληθυσμό. Σύμφωνα με τις νέες βιοποριστικές ανάγκες της Ελληνικής οικογένειας θα ζητά για τα παιδιά της την πρώιμη απόκτηση κάποιας ειδικότητας, αλλά ώμος αυτή θα είναι χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα! Άρα τίποτε δεν είναι τυχαίο, τυχαία και εμπειρικά λειτουργεί η συντεχνιακή λογική εκείνων που νομίζουν ότι θα σωθούν λόγο κομματικής ιδιότητας και φιλικών σχέσεων με τη διοίκηση. «Πλανώνται πλάνης οικτρά».
Για μας πρώτιστο ζήτημα είναι να αλλάξει γραμμή πλεύσης η ΟΕΛ και οι πρωτοβάθμιοι περ. Σύλλογοι απαιτώντας μια νέα δομή Δημόσιων Σχολών Τεχνών και Επαγγελμάτων στον ΟΑΕΔ. Με ενιαίο και σύγχρονο αναβαθμισμένο περιεχόμενο σπουδών– Δευτεροβάθμιας και κολεγιακής βαθμίδας (ανοιχτής εισόδου - εξόδου). Μια πρόταση που θα συμπυκνώνει την ιστορική διαδρομή των σχολών, την τεχνογνωσία του εκπαιδευτικού προσωπικού του Οργανισμού και θα απαντά στις σύγχρονες ανάγκες μιας νέας παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Θα διαμορφώνει μια νέα κουλτούρα στους νέους τεχνικούς-εργαζόμενους με στέρεες τεχνικές γνώσεις και γενική παιδεία για να μπορούν να αντιμετωπίζουν κάθε δυσκολία στο τομέα απασχόλησής τους και στη ζωή. Δεν θέλουμε έναν μισοκαταρτισμένο και ευάλωτο εργαζόμενο (λογική βίδας).
Αυτή η άλλη αντιπρόταση απέναντι στο γερμανικό δυϊκό σύστημα κατάρτισης και μαθητείας των Ελεύθερων Οικονομικών Ζωνών που προωθεί η ύπατη γερμανική αρμοστεία του κ. Ράϊχενπαχ είναι και το αντίπαλο δέος στην επανάκτηση των εργασιακών και δημοκρατικών δικαιωμάτων μας, που χάνονται καθημερινά και σας καλούμε να συμπορευτούμε.
Μπροστά σε αυτές τις αρνητικές εξελίξεις οφείλει η ΟΕΛ-ΟΑΕΔ να συντονίσει την αγωνιστική αντίδραση των εκπαιδευτικών μαζί με τις άλλες εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για να μην περάσει η διάλυση της δημόσιας ΤΕΕ. Κάθε αναβλητικότητα θα αποβεί σε βάρος όλων μας και τότε για ορισμένους η ιστορία θα είναι αμείλικτη!
«οι καιροί ου μενετοί»
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:  
1.      Ενιαία Δημόσια Πολυτεχνική Δ/θμια Εκπαίδευση δωρεάν για όλους.
           - Δημόσιες Σχολές Τεχνών και Επαγγελμάτων 3/τους φοίτησης στον ΟΑΕΔ με
             πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
           - Μεταλυκειακά Κέντρα απόκτησης ειδίκευσης και επανακατάρτισης, με ταυτόχρονη
              κατάργηση όλων των ΙΕΚ και ΚΕΚ.
2.      Την  επαναφορά του μισθού και των εργασιακών κεκτημένων μας.  
3.      Την αποτροπή των δουλικών κάτεργων [ΖΟΕ] της απλήρωτης Μαθητείας
4.      Την Επιστροφή τώρα όλων των διαθέσιμων εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ, ΕΝΑΝΤΙΑ στις απολύσεις
5.      Την ύπαρξη συνδικαλιστικά εκπαιδευτικής συνομοσπονδίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αθήνα, Ιανουάριος 2014
Από την «Αταξία» Εκπαιδευτικών Σχολών ΟΑΕΔ