Κάτω τα χέρια από τα «περιφερειακά» λιμάνια!
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχωράει σε νέο ξεπούλημα των λιμανιών της χώρας, αυτή τη φορά των λεγόμενων «περιφερειακών». Με το νέο νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προβλέπονται “συνέργειες ιδιωτικού και δημοσίου τομέα” μέσω της “υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων”, όπως βαφτίζει η κυβέρνηση την ιδιωτικοποίηση δέκα λιμανιών της χώρας(Αλεξανδρούπολη, Λαύριο, Ραφήνα, Κερκυρα, Βόλος, Ηγουμενίτσα, Ηρακλείο, Ελευσίνα, Καβάλα) ανάμεσα τους και το λιμάνι της Πάτρας.
Συνεχίζοντας το έργο των προκατόχων της, η κυβέρνηση στρώνει το δρόμο για να υλοποιηθούν τα σχέδια των καπιταλιστικών και...
ιμπεριαλιστικών κέντρων στην περιοχή. Κατ΄ απαίτηση των θεσμών, η κυβέρνηση παραχωρεί τις βασικές μεταφορικές υποδομές της χώρας -τα αεροδρόμια πρώτα, τα λιμάνια τώρα- στο κεφάλαιο και τα συμφέροντά του, προκειμένου να έχουν τον απόλυτο έλεγχο της κίνησης ανθρώπων κι εμπορευμάτων, να εκμεταλλευτούν τη γεωστρατηγική θέση και να προωθήσουν τις δραστηριότητες της επιλογής τους.
Η προοπτική του λιμανιού της Πάτρας όπωςδιαμορφώνεται από το περιφερειακό σχέδιο παραγωγικής ανάπτυξης στη Δυτική Ελλάδα στοχεύει στην εγκαθίδρυση του λιμανιού ως πύλη τουρισμού και μετατροπής του σε εμπορικό κόμβο. Η αλλαγή του νομικού πλαισίου που οδηγεί ουσιαστικά σε ιδιωτικοποίηση των εγκαταστάσεων του υπάγονται στον ΟΛΠΑ (παλιό και νέο λιμάνι), έρχεται να δέσει γάντι με τα έργα ολοκλήρωσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής για την μεταφορά εμπορευμάτων βαρέως τύπου καθώς και με τα σχέδια κατασκευής εγκαταστάσεων στο νέο λιμάνι για την αποθήκευση υγροποιημένου αερίου. Οι προδιαγραφές και μόνο αυτών των έργων δείχνουν για ποια ανάπτυξη μιλάνε, εχθρική προς τις ανάγκες των εργαζομένων και της πληττόμενης πλειοψηφίας. Το κράτος είναι πρόθυμο να αναλάβει κάθε κόστος για τη διαμόρφωση των υποδομών που θα εξυπηρετούν τα συμφέροντα του ντόπιου και πολυεθνικού κεφαλαίου για να μπορούν να αξιοποιηθούν οι κρατικές υποδομές με το πιο ευέλικτο και προσοδοφόρο τρόπο, κατά τα ενδιαφέροντά τους.
Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι ο μόνος ηττημένος από το ξεπούλημα είναι ο ίδιος ο λαός έχει χρυσοπληρώσει δυο και τρεις φορές αυτά τα έργα.«Πακέτο» με το αναπτυξιακό σχέδιο κυβέρνηση-περιφέρειας πάνε η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, οι συνέπειες του απόλυτου ελέγχου της μεταφορικής και εμπορευματικής ροής από το κεφάλαιο και, φυσικά, οι εργασιακές συνθήκες “ειδικής οικονομικής ζώνης”, όπως έχει γίνει στο Πειραιά (COSCO). Ταυτόχρονα δεν έχουμε αμφιβολία ότι τα ελληνικά λιμάνια θα αποτελέσουν, και με τη βούλα του νόμου, λαμπρό πεδίο δράσης των στρατιωτικών μηχανισμών της FRONTEX, του ΝΑΤΟ και του ευρωστρατού.
Καλούμε τον εργαζόμενο κόσμο να αντισταθεί στο ξεπούλημα του πλούτου του και να μην εναποθέσει καμιά ελπίδα στα παζάρια με το εφοπλιστικό και βιομηχανικό κεφάλαιο και στην ανάπτυξη που θα φέρουν οι επενδύσεις. Σήμερα ξεπουλάει ο ΣΥΡΙΖΑ, χθες η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αύριο πάλι κάποιος από αυτούς ή και όλοι μαζί. Μόνη ελπίδα για τον εργαζόμενο κόσμο πρέπει να είναι η ίδια του δύναμη, κανείς άλλος δεν θα τον σώσει εξ ονόματός του.
-Να ανατραπούν τα αναπτυξιακά σχέδια κυβέρνηση περιφέρειας.
-Να ηττηθεί η πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-Κεφαλαίου.
-Δημόσια διαχείριση των λιμανιών με εργατικό-λαϊκό έλεγχο, για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.
-Πλήρη απόδοση του παραθαλάσσιου μετώπου στο λαό της Πάτρας-όχι στην μετατροπή σε χώρο επιχειρηματικών συμφερόντων και κερδοφορίας.
Συνεχίζοντας το έργο των προκατόχων της, η κυβέρνηση στρώνει το δρόμο για να υλοποιηθούν τα σχέδια των καπιταλιστικών και...
ιμπεριαλιστικών κέντρων στην περιοχή. Κατ΄ απαίτηση των θεσμών, η κυβέρνηση παραχωρεί τις βασικές μεταφορικές υποδομές της χώρας -τα αεροδρόμια πρώτα, τα λιμάνια τώρα- στο κεφάλαιο και τα συμφέροντά του, προκειμένου να έχουν τον απόλυτο έλεγχο της κίνησης ανθρώπων κι εμπορευμάτων, να εκμεταλλευτούν τη γεωστρατηγική θέση και να προωθήσουν τις δραστηριότητες της επιλογής τους.
Η προοπτική του λιμανιού της Πάτρας όπωςδιαμορφώνεται από το περιφερειακό σχέδιο παραγωγικής ανάπτυξης στη Δυτική Ελλάδα στοχεύει στην εγκαθίδρυση του λιμανιού ως πύλη τουρισμού και μετατροπής του σε εμπορικό κόμβο. Η αλλαγή του νομικού πλαισίου που οδηγεί ουσιαστικά σε ιδιωτικοποίηση των εγκαταστάσεων του υπάγονται στον ΟΛΠΑ (παλιό και νέο λιμάνι), έρχεται να δέσει γάντι με τα έργα ολοκλήρωσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής για την μεταφορά εμπορευμάτων βαρέως τύπου καθώς και με τα σχέδια κατασκευής εγκαταστάσεων στο νέο λιμάνι για την αποθήκευση υγροποιημένου αερίου. Οι προδιαγραφές και μόνο αυτών των έργων δείχνουν για ποια ανάπτυξη μιλάνε, εχθρική προς τις ανάγκες των εργαζομένων και της πληττόμενης πλειοψηφίας. Το κράτος είναι πρόθυμο να αναλάβει κάθε κόστος για τη διαμόρφωση των υποδομών που θα εξυπηρετούν τα συμφέροντα του ντόπιου και πολυεθνικού κεφαλαίου για να μπορούν να αξιοποιηθούν οι κρατικές υποδομές με το πιο ευέλικτο και προσοδοφόρο τρόπο, κατά τα ενδιαφέροντά τους.
Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι ο μόνος ηττημένος από το ξεπούλημα είναι ο ίδιος ο λαός έχει χρυσοπληρώσει δυο και τρεις φορές αυτά τα έργα.«Πακέτο» με το αναπτυξιακό σχέδιο κυβέρνηση-περιφέρειας πάνε η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, οι συνέπειες του απόλυτου ελέγχου της μεταφορικής και εμπορευματικής ροής από το κεφάλαιο και, φυσικά, οι εργασιακές συνθήκες “ειδικής οικονομικής ζώνης”, όπως έχει γίνει στο Πειραιά (COSCO). Ταυτόχρονα δεν έχουμε αμφιβολία ότι τα ελληνικά λιμάνια θα αποτελέσουν, και με τη βούλα του νόμου, λαμπρό πεδίο δράσης των στρατιωτικών μηχανισμών της FRONTEX, του ΝΑΤΟ και του ευρωστρατού.
Καλούμε τον εργαζόμενο κόσμο να αντισταθεί στο ξεπούλημα του πλούτου του και να μην εναποθέσει καμιά ελπίδα στα παζάρια με το εφοπλιστικό και βιομηχανικό κεφάλαιο και στην ανάπτυξη που θα φέρουν οι επενδύσεις. Σήμερα ξεπουλάει ο ΣΥΡΙΖΑ, χθες η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αύριο πάλι κάποιος από αυτούς ή και όλοι μαζί. Μόνη ελπίδα για τον εργαζόμενο κόσμο πρέπει να είναι η ίδια του δύναμη, κανείς άλλος δεν θα τον σώσει εξ ονόματός του.
-Να ανατραπούν τα αναπτυξιακά σχέδια κυβέρνηση περιφέρειας.
-Να ηττηθεί η πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-Κεφαλαίου.
-Δημόσια διαχείριση των λιμανιών με εργατικό-λαϊκό έλεγχο, για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.
-Πλήρη απόδοση του παραθαλάσσιου μετώπου στο λαό της Πάτρας-όχι στην μετατροπή σε χώρο επιχειρηματικών συμφερόντων και κερδοφορίας.