«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΑΜΕ Β' ΕΛΜΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ

ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΡΙΤΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Συναδέλφισσα , Συνάδελφε
Ο πόλεμος που μας έχουν κηρύξει κυβέρνηση – Ε.Ε. – μονοπωλιακοί όμιλοι συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.
  • Χιλιάδες συνάδελφοί μας στο δημόσιο ήδη απολύθηκαν, πολλοί βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, ενώ σχεδιάζονται κι άλλες απολύσεις.
  • Οι μισθοί έχουν περικοπεί μέχρι και 40%, ενώ ετοιμάζεται νέο μισθολόγιο .
  • Οι συντάξεις κατακρεουργήθηκαν, ενώ ετοιμάζουν νέα επιδρομή στο ασφαλιστικό.
            Αυτή η πολιτική δεν είναι από λάθος υπολογισμένη. Αυτός είναι ο καπιταλισμός. Και για να ξεπεράσει την κρίση του απαιτεί ακόμα μεγαλύτερες θυσίες από τους εργαζόμενους, ώστε να εξασφαλιστεί η κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων...
Αυτός είναι ο στόχος τους και στην εκπαίδευση.
Θυμήσου όλες τις αναδιαρθρώσεις της τελευταίας 15ετίας στην εκπαίδευση και σκέψου «που το πάνε».
Τώρα θέλουν να ολοκληρώσουν το έργο με την εφαρμογή του αντιδραστικού κρατικού ελέγχου, της λεγόμενης αξιολόγησης, η οποία καμιά σχέση δεν έχει με την ανάγκη επιστημονικής, τεχνικής, επαγγελματικής στήριξης των δημοσίων υπαλλήλων, των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση στοχεύει στο συμβιβασμό και την χειραγώγηση των δημοσίων υπαλλήλων, σε ένα κράτος ακόμα πιο αυταρχικό, στην επιχειρηματική λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών και του σχολείου.
Στοχεύει στην ανάδειξη της σχολικής μονάδας ως αυτόνομη, με ευθύνη στα οικονομικά της και το πρόγραμμά της, πράγμα που οδηγεί στη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
ΣΚΕΨΟΥ : ΑΝ Η ΟΠΟΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ, ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕ;
Γι’ αυτό λέμε ότι ο λαός δεν μπορεί να περιμένει σωτήρες από τα πάνω που θα του λύσουν τα προβλήματα.
Γι’ αυτό λέμε ότι εμπόδιο στην πάλη των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών, είναι εκτός από τις κυβερνήσεις, τόσο ο παλιός κυβερνητικός συνδικαλισμός, όσο και ο νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός.
Γιατί, τόσο οι ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚ (ή όποιο άλλο όνομα χρησιμοποιούν), όσο και οι παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ (άλλες φορές μαζί κι άλλες χώρια), δεν αμφισβητούν ουσιαστικά την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου, δεν αμφισβητούν την Ε.Ε. Αλλά ακόμα κι όταν κάποιοι το κάνουν στα λόγια, στην πράξη καλούν τους εργαζόμενους να παλέψουν για αλλαγή κυβέρνησης και όχι για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους, σε ρήξη με τα μονοπώλια, την ΕΕ και τις κυβερνήσεις τους.
Τους εκπροσώπους του ΠΑΜΕ μας γνωρίζεις. Ποτέ δεν κρύψαμε τις ταυτότητες μας, ούτε στρογγυλέψαμε τα λόγια μας για να γίνουμε αρεστοί. Ίσα-ίσα προειδοποιήσαμε έγκαιρα για τις θύελλες που βρίσκαμε μπροστά μας, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι.
Προσπαθούμε καθημερινά σε συμμαχία με άλλους εργαζόμενους, να συμβάλουμε στην ανασύνταξη του κινήματος. Ενός κινήματος που θα βάζει εμπόδια στο πετσόκομμα δικαιωμάτων μας, θα οργανώνει την πάλη, θα αγωνίζεται για την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
ΠΑΡΕ ΚΙ ΕΣΥ ΘΕΣΗ. ΜΠΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ. ΕΛΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΟΥ, ΠΑΡΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗ ΓΣ, ΣΤΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
ΔΩΣΕ ΩΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ ΠΑΜΕ.
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
                              ΑΛΕΞΑΚΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
                              ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
                              ΖΗΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
                              ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
                              ΚΑΚΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
                              ΚΑΤΣΑΝΤΑ ΞΑΝΘΗ
                              ΚΑΤΣΑΝΤΑ ΠΑΡΘΕΝΙΑ
                              ΚΗΡΥΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
                              ΜΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
                              ΜΑΣΟΥΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
                              ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
                              ΤΡΙΜΠΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
***
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ


Γραμματεία Εκπαιδευτικών Αιτωλ/νιας
Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Τις τελευταίες μέρες εντείνονται πανελλαδικά οι προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Παρά την καθολική εναντίωση των εκπαιδευτικών το υπουργείο και ο διοικητικός μηχανισμός του επιμένει στην υλοποίηση του αντιδραστικού θεσμού, αποδεικνύοντας ότι η «αξιολόγηση» αποτελεί στρατηγική επιλογή κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ και μοχλό που κύριους  στόχους έχει:

     να τσακίσει τα μορφωτικά δικαιώματα του λαού και των παιδιών του,
     να βαθύνει την ταξική διαφοροποίηση στο επίπεδο της σχολικής μονάδας για μαθητές και εκπαιδευτικούς,
     να σπρώξει τα φτωχόπαιδα έξω από το σχολείο ή  από νωρίς στην κατάρτιση και στη μαθητεία-τζάμπα εργασία,
     να κάνει το βασικό κορμό των εκπαιδευτικών ενεργό και συμμέτοχο στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στο σχολείο.
    
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η αξιολόγηση των διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων Π.Ε. & Δ.Ε. Στα πλαίσια αυτά καλούνται ένας – ένας να περάσουν από τα γραφεία εκπαίδευσης ή σε άλλες περιπτώσεις, σχολικοί σύμβουλοι (απ’ αυτούς που… «διαφωνούν» με την αξιολόγηση) καλούν διευθυντές-προϊσταμένους/ες για άλλα θέματα και τελικά τους ενημερώνουν για την αξιολόγηση.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Αιτωλοακαρνανίας με βάση τα παραπάνω, ενημερώνει τους συναδέλφους για τα εξής:

1.    ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: Το επόμενο διάστημα θα ενταθούν οι πιέσεις από το διοικητικό μηχανισμό και από Διευθυντές Σχολείων  προς τους συλλόγους διδασκόντων, για να παρθούν αποφάσεις ή ν’ αλλάξουν αποφάσεις σχετικά με τη συγκρότηση ομάδων και τον προγραμματισμό της σχολικής μονάδας (3/μηνο-ετήσιο κλπ). Ήδη έχουμε παραδείγματα σε κάποια σχολεία. Ο λόγος είναι προφανής: Το ΥΠΑΙΘ προτρέπει τα στελέχη εκπαίδευσης, προτείνοντάς τους ως «έπαθλο» τη  θετική αξιολόγησή τους στις επικείμενες κρίσεις, να εκβιάσουν αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων σύμφωνες με την αυτοαξιολόγηση. Τα παραδείγματα πανελλαδικά δεν είναι λίγα. Καλούμε τους συναδέλφους να καταγγέλλουν κάθε σχετικό περιστατικό. Κάθε εκβιασμός ή παραβίαση των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων πρέπει να καταγγελθεί επώνυμα.  Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς από όποια θέση κι αν βρίσκονται να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία  αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης. Οι αποφάσεις των Σωματείων, των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ καλύπτουν πλήρως την αποχή τους. Τους καλούμε να ενημερώνουν το ΠΑΜΕ ή το Σύλλογο – ΕΛΜΕ για όλα αυτά.
Επισημαίνουμε το εξής: Οι αρνητικές αποφάσεις, ή η αδυναμία συνεδρίασης λόγω αποχής, του Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την αυτοαξιολόγηση, δεσμεύουν το/τη διευθυντή/ντρια του σχολείου να μην αναρτήσει ΤΙΠΟΤΑ στο Παρατηρητήριο. Οτιδήποτε αναρτάται στο Παρατηρητήριο αποτελεί καταστρατήγηση της θέλησης του Συλλόγου Διδασκόντων είναι παράνομη και αποτελεί συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση.

2.    ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΛΗΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ – ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Καλούμε τους διευθυντές-προϊστάμενους/ες, όσους πιστεύουν ότι η θέση τους και η «μοίρα» τους είναι κοινή με τους συναδέλφους τους,  να υπερασπιστούν την αξιοπρέπειά τους, να ταυτιστούν με τον κλάδο, να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησης (ενημέρωση, κατάθεση portfolio, συνέντευξη κλπ) ή να υποβάλλουν την παραίτησή τους. Είναι αυτονόητο ότι η αποχή που έχουν προκηρύξει  ΔΟΕ-ΟΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ τους καλύπτει και αυτούς.

Συναδέλφισσες - συνάδελφοι
Με βάση τα όσα καθημερινά ζούμε στα σχολεία, δυστυχώς, διαφαίνεται ότι η πλειοψηφία των διευθυντών των σχολείων έχει επιλέξει «στρατόπεδο», επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση που είχε διατυπώσει το ΠΑΜΕ από το 2011 για το ρόλο των Στελεχών εκπαίδευσης στο «νέο σχολείο» και σήμερα έρχεται με τον πλέον δραματικό τρόπο στην επικαιρότητα. Αυτό δείχνουν και οι καταστάσεις που έχουν «διαρρεύσει» με τη συμμετοχή Διευθυντών στα  εξ αποστάσεως σεμινάρια και τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων το καλοκαίρι που μας πέρασε, αλλά και η αφόρητη πίεση που ασκούν στους συναδέλφους.  Δεν τους «διώκει» κανείς από τα σωματεία και τον κλάδο , αλλά οι ίδιοι έχουν επιλέξει με «ποιους θα παν και ποιους θ’ αφήσουν».
Το ζήτημα που μπαίνει πλέον επί τάπητος και δεν το βάζει μόνο το ΠΑΜΕ αλλά  τα καταστατικά των σωματείων είναι: μπορεί να είναι μέλος του σωματείου κάποιος που αντιστρατεύεται τους σκοπούς του; 

Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Από τις εξελίξεις στο μέτωπο της αξιολόγησης και από τη στάση των συνδικαλιστικών παρατάξεων απέναντι σ’ αυτή πρέπει ο καθένας να βγάλει συμπεράσματα. Δεν μπορεί κανένας να είναι «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ». Η στάση συνδικαλιστικών στελεχών των παρατάξεων ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ/ΑΠ (ακόμη κι εκλεγμένων σε ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ), που στις δημόσιες εμφανίσεις είναι «λαύροι» κατά της αξιολόγησης αλλά στα σχολεία βάζουν πλάτη ή στην καλύτερη «κάνουν τα στραβά μάτια», για να εφαρμοστεί (συμπλήρωση φορμών, επιμόρφωση αυτοαξ/σης, συγκρότηση ομάδων, ευρωπ. προγράμματα κλπ), πρέπει να προβληματίσει κάθε συνάδελφο εκπαιδευτικό.

     Με βάση τις εξελίξεις με την «αξιολόγηση»,  την πλήρη «ισοπέδωση» μισθολογικών- ασφαλιστικών- συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, μπαίνει όλο και πιο επιτακτικά το ζήτημα: Τι κίνημα έχουμε ανάγκη, για να εμποδίσουμε και να ανατρέψουμε τους υπεύθυνους για όλα τα παραπάνω, αυτούς που μας πήραν πίσω κατακτήσεις και δικαιώματα. Η αλλαγή των συσχετισμών, η ισχυροποίηση των συνεπών αγωνιστικών δυνάμεων, η ανασύνταξη του κινήματος στις σημερινές, δραματικές για τα λαϊκά στρώματα συνθήκες, αποτελεί μονόδρομο.

     Καμιά αυταπάτη, ότι η «σωτηρία» θα έρθει από την κυβερνητική αλλαγή. Από τη δράση μας, τους αγώνες μας, τις διεκδικήσεις μας, εξαρτάται η “σωτηρία” μας, η αξιοπρεπής ζωή, η μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα. Να απορρίψουμε την αυταπάτη ότι αν αλλάξουν οι διαχειριστές στην κυβέρνηση θα γίνει πιο ανθρώπινο το εκμεταλλευτικό σύστημα, πως θα γυρίσει ο τροχός. Η αναμονή, η εναπόθεση ελπίδας σε κυβερνητικές εναλλαγές αποδείχτηκε πως δε φέρνει πίσω κατακτήσεις. Η αδράνεια, η καθυστέρηση δημιουργεί νέες υποχωρήσεις, νέες απώλειες, σταθεροποιείται η φτώχεια και η εξαθλίωση.

ΕΜΠΙΣΤΕΨΟΥ ΤΟ ΠΑΜΕ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΠΕΙΣ  ΣΤΟ   ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΜΕ : ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΤΑΞΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΛΑΪΚΗ,  ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ Ο ΕΡΓΑΤΗΣ ΘΑ ΔΙΑΦΕΝΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΕΙ.