«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Επιστολή του Απ. Κατσιφάρα στον Στρ. Σιμόπουλο για συμπληρωματικές εργασίες στη σύνδεση της Ιονίας Οδού με τον Αστακό

Την παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτου Σιμόπουλου ώστε να ξεπεραστούν προβλήματα που έχουν προκύψει στο έργο σύνδεσης της Ιονίας οδού με τον Αστακό στο τμήμα «Κόμβος Πλατυγυαλίου – Ι.Κ Αγ. Δημητρίου Κ.Ε 2600», ζητά ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.

Σε επιστολή του ο κ. Κατσιφάρας ενημερώνει πως κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο σημείο διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει κατά την εκτέλεση του έργου, τα οποία και μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με συμπληρωματικές εργασίες, οι οποίες θα συμβάλουν στην σωστή ολοκλήρωση της σύνδεσης αυτής, δίχως να παρεμποδίζεται η πρόσβαση από τις παρόδιες ιδιοκτησίες, αλλά και...
διάφορα ζητήματα που έχουν προκύψει από το παλαιωμένο δίκτυο ύδρευσης του Αστακού.
Αναλυτικά, η επιστολή του Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Γενικέ,
Συνεργάτες μου κι εγώ, πρόσφατα επισκεφθήκαμε το έργο «Σύνδεση της Ιονίας οδού με Αστακό: Τμήμα κόμβος Πλατυγυαλίου – Ι.Κ Αγ. Δημητρίου Κ.Ε 2600».
Πρόκειται για έργο που εκτελείται με εργολαβία από το ΥΠΟΜΕΔΙ.
Κατά την διάρκεια των εργασιών, όπως ενημερωθήκαμε έχουν προκύψει προβλήματα, τα οποία απαιτούν συμπληρωματικές εργασίες για την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου έργου, που θα ξεκινά από τον κόμβο του Πλατυγιαλίου και δε θα δημιουργεί προβλήματα στις παρόδιες ιδιοκτησίες, όπως επίσης και στην υπό κατασκευή νέα οδό από το παλαιωμένο δίκτυο ύδρευσης του Αστακού. Τα προβλήματα εστιάζονται κυρίως στα παρακάτω σημεία:
1.            Σε μήκος 3,5 χιλιόμετρα περίπου της νέας υπό κατασκευής οδού παραμένει εντός αυτής ο κεντρικός αγωγός ύδρευσης Φ500 από αμίαντο ο οποίος τροφοδοτεί την πόλη του Αστακού . Το συγκεκριμένο δίκτυο είναι πολύ παλαιό, από υλικό μη συμβατό με τα σημερινά δεδομένα και προβληματικό ως προς τις διαρροές και τις βλάβες αυτού οι οποίες είναι συχνές και θα δημιουργήσουν προβλήματα στη νέα οδό που κατασκευάζεται με την υπόψη εργολαβία .
Προτείνεται η κατασκευή νέου δικτύου ύδρευσης από πολυαιθυλένιο 3ης γενιάς διατομής Φ500, το οποίο θα κατασκευασθεί εκτός του εύρους κατάληψης της νέας οδού και εντός του ορίου απαλλοτρίωσης. Το συνολικό εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του ανέρχεται στο ποσό των 1.500.000€ συμπεριλαμβανομένης και της δαπάνης  του ΦΠΑ.
2.            Η Χ.Θ. 0+000 του υπό κατασκευή έργου απέχει από την διασταύρωση προς το λιμάνι του Πλατυγιαλίου περίπου 500μ.. Η κατασκευή του τμήματος αυτού μαζί με τον ισόπεδο κόμβο του Πλατυγιαλίου καθιστά το υπό κατασκευή έργο ολοκληρωμένο, αφού η οδός φθάνει έως το λιμάνι , και το εκτιμώμενο κόστος αυτού είναι περίπου 1.300.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, πλέον το κόστος των απαλλοτριώσεων .
3.            Η νέα κλειστή υπό κατασκευή οδός δημιουργεί προβλήματα στις προσβάσεις των παρόδιων ιδιοκτητών και απαιτείται η κατασκευή πιο εκτεταμένου παράπλευρου οδικού δικτύου (service road) προκειμένου για την εξυπηρέτηση των  ανωτέρω αναφερομένων ιδιοκτησιών. Το εκτιμώμενο κόστος του παράπλευρου οδικού δικτύου ανέρχεται στο ποσό των 800.000€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, πλέον των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων.
Κύριε Γενικέ,
Σε συνέχεια των παραπάνω, παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες και παραμένω στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε επιπλέον διευκρινήσεις και πληροφορίες».
***

Παρέμβαση του Απ. Κατσιφάρα στον πρόεδρο του ΕΚΑΒ για το διαγωνισμό προμήθειας ασθενοφόρων μέσω ΕΣΠΑ
Τον κίνδυνο να χαθεί η προμήθεια ασθενοφόρων στη Δυτική Ελλάδα, εξαιτίας των καθυστερήσεων στις διαδικασίες διαγωνισμού εκ μέρους του ΕΚΑΒ, επισημαίνει μία ακόμη φορά ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
Σε επιστολή του προς τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ Δημήτρη Παπαγιαννίδη, ο κ. Κατσιφάρας τονίζει τη σημασία που έχει για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η προμήθεια των 15 ασθενοφόρων που θα έλθουν στην περιοχή και θα συμβάλλουν στο σημαντικό έργο που γίνεται για την υγεία, εν μέσω κρίσης.
Παράλληλα, υπενθυμίζει τις ενέργειες που έχουν γίνει από πλευράς της Περιφέρειας από την πρώτη στιγμή που εντάχθηκε το έργο στο ΕΣΠΑ τον Φεβρουάριο του 2011 και το γεγονός πως ακόμη αναμένεται η σύμβαση του έργου και συμπληρώνει, λέγοντας πως θα πρέπει άμεσα να γνωστοποιηθεί στην Π.Δ.Ε. το χρονοδιάγραμμα της εξέλιξης του διαγωνισμού, καθώς και η συνολικότερη πορεία υλοποίησης του έργου, μέχρι και την παραλαβή των οχημάτων.
Ολόκληρη η επιστολή του Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα στον κ. Παπαγιαννίδη έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Βρίσκομαι πραγματικά στη δυσάρεστη θέση να επικοινωνήσω μαζί σας, προκειμένου, για μια ακόμα φορά,  να σας υπενθυμίσω ότι η προμήθεια των ασθενοφόρων για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται σε κίνδυνο, εξαιτίας των καθυστερήσεων στις διαδικασίες διαγωνισμού εκ μέρους του ΕΚΑΒ.
Ως αιρετή περιφέρεια, από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του ΕΣΠΑ, εκτιμήσαμε ότι η προμήθεια των ασθενοφόρων για την περιοχή μας αποτελεί προτεραιότητα. Για το λόγο αυτό, ένα έργο που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ στις 7 Φεβρουαρίου 2011 και χωρίς μέχρι σήμερα να έχει σύμβαση, παραμένει στο πρόγραμμα.
Θα  ήθελα να υπενθυμίσω την επίσκεψή μου στο γραφείο σας, τον Ιούλιο του 2013, όταν και τότε είχα εκφράσει την ανησυχία μου για τα ασθενοφόρα. Επίσης, υπενθυμίζω τις σημαντικές ημερομηνίες για την εν λόγω προμήθεια, ειδικότερα:
Ημερ. Πρόσκλησης : 16/12/2010
Ημερ. Ένταξης : 07/02/2011
Ημερ. Προέγκρισης Διαγωνισμού : 18/05/2011
Ημερ. 1ου Διαγωνισμού : 23/05/2012 (Ακυρώθηκε)
Ημερ. Επαναληπτικού Διαγωνισμού : 25/07/2013
Σε συνέχεια των παραπάνω και δεδομένου ότι η πράξη ένταξης αφορά την προγραμματική περίοδο 2007 – 2013, παρακαλούμε όπως μας γνωρίσετε το χρονοδιάγραμμα της εξέλιξης του διαγωνισμού, καθώς και της συνολικότερης υλοποίησης του έργου, μέχρι και την παραλαβή των οχημάτων.
Κύριε Πρόεδρε,
Για εμάς στη Δυτική Ελλάδα, η ανανέωση του στόλου των ασθενοφόρων είναι ζήτημα πρωταρχικής σημασίας. Τα 15 οχήματα που προβλέπονται στο έργο, οφείλουμε να τα παραδώσουμε στους πολίτες της περιοχής μας.
Εκφράζω τη μεγάλη μου ανησυχία για τη δυνατότητα παραμονής του έργου στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2007 - 2013, αφού βρίσκεται ουσιαστικά στην ολοκλήρωσή του και ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, δεν έχει ελεγχθεί, δεν έχει συμβασιοποιηθεί.
Αναμένω με αγωνία την απάντησή σας».