Περιφερειακό Συμβούλιο: «Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τα κρούσματα
ελονοσίας» - Αναβλήθηκε η συζήτηση της Περιβαλλοντικής Μελέτης του νέου ΠΕΣΔΑ
Δυτικής Ελλάδας
«Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τα
κρούσματα ελονοσίας αυτή τη στιγμή, αλλά είμαστε σε συνεχή επαγρύπνηση. Έχουμε
διαρκή συνεργασία με το ΚΕΕΛΠΝΟ για την επιδημιολογική επιτήρηση του
φαινομένου, με την 6η Υγειονομική Περιφέρεια για τη συγκρότηση
κλιμακίων, καθώς και με τους ΟΤΑ για την λήψη προληπτικών μέτρων» ανέφερε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, κατά την εκτός
ημερησίας διάταξης συζήτηση του θέματος στη σημερινή συνεδρίασή του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.
Το θέμα έφερε...
η Περιφερειακή Παράταξη «Ανδρέας Κατσανιώτης - Μαζί να
φτιάξουμε τον τόπο μας» και ο Περιφερειάρχης
απεδέχθη να υπάρξει εκτός ημερησίας διάταξης συζήτηση για τα κρούσματα
ελονοσίας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ώστε να ενημερωθούν καλύτερα τόσο τα
μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου όσο και οι πολίτες.
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης
Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνης Χαροκόπος, κατά την εισήγησή του σημείωσε
πως «Πρωταρχικός μας στόχο είναι η
καταπολέμηση των κουνουπιών, αφού η ελονοσία (malaria) είναι λοιμώδης νόσος,
που μεταδίδεται κυρίως μέσω δήγματος (τσιμπήματος) μολυσμένου κουνουπιού, με
προγράμματα συστηματικής εντομοκτονίας και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες
(Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας). Εμείς προχωρήσαμε εγκαίρως στις απαραίτητες
διαγωνιστικές διαδικασίες, αλλά δυστυχώς η εφαρμογή των προγραμμάτων καθυστερεί
λόγω του πολέμου ενστάσεων μεταξύ των διαγωνιζόμενων εταιρειών.
Όμως πέραν των προγραμμάτων εντομοκτονίας,
απαιτείται και η λήψη πρόσθετων μέτρων από Δημοτικές και λοιπές αρχές, καθώς
και από τους πολίτες. Ενέργειες όπως ο καθαρισμός αυλακιών, αγωγών όμβριων
υδάτων, η επιχωμάτωση μικρών κοιλοτήτων του εδάφους, η αποξήρανση ελωδών
καταστάσεων και σημείων κατακράτησης στάσιμων υδάτων, κλπ. αποτελεί μεγάλη
βοήθεια, καθώς τα κουνούπια γεννούν τα αυγά τους και αναπτύσσονται στα στάσιμα
νερά».
Στον ενεργό ρόλο των πολιτών και στη σημασία της πρόληψης αναφέρθηκε
και ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας:
«Εκτός από την εγγενή γραφειοκρατία του
Κράτους έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τον ανηλεή πόλεμο μεταξύ των υποψηφίων
εταιρειών. Για αυτό ο νέος διαγωνισμός θα γίνει για δύο έτη (2017-2018). Έχει
ήδη ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας στην 501 ΣΑΕ και
θα ξεκινήσουν άμεσα οι διαγωνιστικές διαδικασίες .
Θέλω να γνωρίζεται ότι ο δημόσιος και
διεθνής διαγωνισμός είναι Διαφάνεια, την οποία πρέπει να υπηρετούμε όλοι ως
αξία και η στάση της Περιφέρειας είναι ‘όχι αναθέσεις και συμπληρωματικές
συμβάσεις’.
Ωστόσο, θα ήθελα να υπογραμμίσω πως η
συμβολή των πολιτών είναι εξίσου σημαντικός παράγοντας στην προσπάθεια
αντιμετώπισης του προβλήματος. Υπάρχουν απλές ενέργειες που μπορεί να εφαρμόσει
ο κάθε πολίτης στους χώρους εντός και γύρω της οικίας του, στα κτήματά του, στο
χώρο εργασίας του, ώστε να μειωθεί η όχληση και να προληφθεί η μετάδοση των
ασθενειών. Για αυτό δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην οργανωμένη, συστηματική και
συνεχή ενημέρωση των πολιτών, που θα βοηθήσει σημαντικά στην ευαισθητοποίησή
τους και την δραστηριοποίησή τους.
Επιπλέον, έχουμε δώσει κατευθύνσεις στις
Υπηρεσίες να δώσουν ιδιαίτερο βάρος στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (εργάτες
γης, Ρομά, μετανάστες, κλπ.).».
Στη συζήτηση του θέματος συμμετείχαν και οι: Σοφία Συμεωνίδου (προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της
ΠΔΕ) και Άννα Μαστοράκου (Πρόεδρος
Ιατρικού Συλλόγου Πάτρας).
Αναβλήθηκε το θέμα της ΣΜΠΕ
του αναθεωρημένου ΠΕΣΔΑ
Αναβλήθηκε η συζήτηση της Στρατηγικής
Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του νέου Περιφερειακού Σχεδίου
Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κατά τη
σημερινή συνεδρίασή του Περιφερειακού
Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, λόγω αντικειμενικής αδυναμίας του Μελετητή να
παρευρίσκεται κατά την εισήγηση του θέματος, προκειμένου να παρέχει την
απαραίτητη ενημέρωση στο Σώμα.
Συγκεκριμένα, με fax που έστειλε αργά χθες το απόγευμα στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Μελετητής ενημέρωσε για την αδυναμία
του να παραβρεθεί σήμερα λόγω αιφνίδιας ασθένειας. Κατόπιν τούτου η Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου
Αναστασία Τογιοπούλου, αποφάσισε να μην εισάγει το θέμα στη σημερινή
συνεδρίαση και η συζήτηση να αναβληθεί για επόμενη συνεδρίαση του Σώματος.
Έτσι, η σημερινή ημερήσια διάταξη περιορίστηκε στην έγκριση της αναγκαιότητας
διενέργειας διαδικασιών προμήθειας ανταλλακτικών και εργασιών επισκευής για τα
οχήματα και μηχανήματα της Π.Ε. Αχαΐας, έτους 2016 και την επικύρωση πρακτικών προηγούμενων
συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.
***
Ένα όραμα σε τροχιά υλοποίησης: Ο Προαστιακός Πάτρα - Κ. Αχαΐα έργο
σημαία για το ΠΕΠ 2014-2020
«Ένα εμβληματικό συγκοινωνιακό έργο για την
οικονομική ζωή, την τουριστική ανάπτυξη, και την προστασία του περιβάλλοντος
της περιοχής, αλλά και για την ποιότητα ζωής των πολιτών μας, ξεκινά» ανέφερε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας κατά τη υπογραφή
της σύμβασης για την υλοποίηση του έργου «Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική
γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω
Αχαΐα», που έγινε σήμερα το απόγευμα στα γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα
μεταξύ του Προέδρου του ΟΣΕ Γιώργου
Αποστολόπουλου, του Διευθύνοντος
Συμβούλου του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη και του Αναδόχου, παρουσία του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας.
Πρόκειται για το ένα από τα δύο υποέργα που συνθέτουν την συνολική επέκταση
του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από την Πάτρα μέχρι και την Κάτω Αχαΐα και αφορά την εργολαβία για τη συντήρηση
εντοπισμένων τμημάτων των υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς επίσης και
η επισκευή / συντήρηση των στάσεων μεταξύ του τμήματος Άγιος Ανδρέας – Κ.
Αχαΐα.
«Από τη πρώτη στιγμή θέσαμε την επέκταση
του Προαστιακού ως βασική μας προτεραιότητα για την οποία εργαστήκαμε σκληρά
και επίμονα. Οι άσχημες συγκυρίες και οι αντιξοότητες, ιδίως του περασμένου
καλοκαιριού, δεν μας λύγισαν, αλλά μας έκαναν να παλέψουμε πιο επίμονα. Και
δικαιωθήκαμε. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε έργα που είναι παραγωγικά και
εξυπηρετούν τους πολίτες. Ο Προαστιακός είναι ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης,
αλλά και ένα μέσο μαζικής μεταφοράς που πρωτίστως εξυπηρετεί τον απλό πολίτη,
τον εργαζόμενο, τον φοιτητή, τον άνεργο» υπογράμμισε με νόημα ο Περιφερειάρχης
Δυτικής Ελλάδας και συμπλήρωσε: «Σήμερα
χαμογελάμε και από αύριο σηκώνουμε τα μανίκια και ριχνόμαστε ξανά στη δουλειά. Είναι
ένα έργο ‘σημαία’ που χρηματοδοτείται από το νέο ΠΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής
Ελλάδας. Ανταποκρινόμαστε στο πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, καθώς
υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις για γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση από/προς την
ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, από/προς Πάτρα και νέο Λιμάνι. Επίσης, η περιοχή της Δυτικής
Αχαΐας έχει αγροτικό και τουριστικό ενδιαφέρον, ενώ συγκεντρώνει και μεγάλο
αριθμό παραθεριστικών / εξοχικών κατοικιών.
Θέλω να ευχαριστήσω τον ΟΣΕ – και ιδίως τον
πρόεδρο Γιώργο Αποστολόπουλο, αλλά
και τον προηγούμενο πρόεδρο Παναγιώτη
Θεοφανόπουλο. Από τη πρώτη στιγμή αγκάλιασαν το όραμά μας και υπήρξαν
βασικοί μας συνεργάτες, ώστε το έργο να πάρει σάρκα και οστά».
Το υποέργο 1 «Αναβάθμιση της
σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού
Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα» είχε
δημοπρατηθεί στις 24 Μαΐου 2016 και η διαδικασία ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 3
μήνες, χρόνος ρεκόρ για τέτοιου είδους έργα, και αποτελεί την πρώτη ένταξη στο
νέο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου δόθηκε και η θετική για τη δημοπράτηση
και του υποέργου 2 «Προμήθεια και
Εγκατάσταση τριάντα (30) νέων αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ)
και αποκατάσταση λειτουργιάς δύο (2) υφιστάμενων στο υπό αναβάθμιση τμήμα
γραμμής του Προαστιακού Πατρών από Αγ. Ανδρέα έως Κ. Αχαΐα» και αναμένεται
η διακήρυξη να είναι στον «αέρα» μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.
Σε τροχιά σχεδιασμού η ειδική
τουριστική γραμμή Κατάκολο – Πύργος – Αρχαία Ολυμπία
Δεύτερο σημαντικό θέμα που τέθηκε στη συνάντηση με την ηγεσία του ΟΣΕ
από τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα
είναι η αναβαθμισμένη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κατάκολο – Πύργος –
Αρχαία Ολυμπία, η οποία υπολειτουργεί εδώ και τόσα χρόνια, και η οποία μπορεί
να συνδέσει την κρουαζιέρα με την Αρχαία Ολυμπία, αναβαθμίζοντας συνολικά την
οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
«Είναι ένα μείζονος σημασίας ζήτημα για τη
Δυτική Ελλάδα και ιδίως για την Ηλεία. Η γραμμή έχει μια ιστορία 100 ετών και
έχει όλα τα φόντα για να λειτουργήσει ως ειδική τουριστική γραμμή, όπως ο
Οδοντωτός και το τρενάκι του Πηλίου» ανέφερε ο κ. Κατσιφάρας συμπληρώνοντας
ότι «Συζητήσαμε τη δυνατότητα να
εντάξουμε τη δημιουργία της ειδικής τουριστικής γραμμής, στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης
Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) του άξονα ‘Κατάκολο - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία’».
Θέλουμε ένα σύγχρονο και ‘έξυπνο’ τρένο, όπου τα βαγόνια εκτός της μεταφοράς
επιβατών θα λειτουργούν για να προβάλλονται συνδυαστικά τα τοπικά προϊόντα, το
περιβάλλον, το τουριστικό προϊόν και ο πολιτισμός της Ηλείας».
Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Αντιπεριφερειάρχης
Π.Ε. Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος, ο οποίος ανέφερε για το θέμα: «Στόχος μας είναι να επιτύχουμε αύξηση της
επισκεψιμότητας στον Πύργο και στην Αρχαία Ολυμπία, με τα μεγαλύτερα δυνατά
οφέλη για την τοπική Οικονομία. Σε συνδυασμό με το έργο ‘Κατασκευής Οδού
Λαστέικα – παράκαμψη Αγίου Ιωάννη – Κατάκολο’ που εντάχθηκε πρόσφατα στην ΟΧΕ
‘Κατάκολο – Πύργος – Αρχ. Ολυμπία’, η λειτουργία ειδικής τουριστικής
σιδηροδρομικής γραμμής στον άξονα αυτό θα έχει συνδυασμένα και πολλαπλασιαστικά
οφέλη για την τοπική κοινωνία της Ηλείας».
Τι περιλαμβάνει το έργο της επέκτασης του Προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα
Το έργο (υποέργα 1 και 2) συνολικού
κόστους 5.360.402,58 ευρώ έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσα από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ)
Δυτικής Ελλάδας και Φορέας Υλοποίησής του είναι ο ΟΣΕ ΑΕ.
Το συνολικό φυσικό αντικείμενο
του έργου (υποέργα 1 και 2) αφορά στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής
γραμμής και των αποβάθρων, στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του
Προαστιακού, στο τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα έως τον
Σιδηροδρομικό Σταθμό Κάτω Αχαΐας, συνολικού
μήκους γραμμών 20,8 χλμ.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και διαμόρφωση των στάσεων: Κεντρικός
Σταθμός Άγιος Ανδρέας, Ανθείας, Άγιος Γεώργιος (Ιτιές), Παραλία Πατρών 25ης
Μαρτίου, Τσαούση –Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσός και Κάτω Αχαΐα.
Σε κάθε στάση προβλέπεται η διαμόρφωση αποβάθρας συμπεριλαμβανομένης της
κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) των ατόμων με ειδικές
ανάγκες και κινητικά προβλήματα, της τοποθέτησης στεγάστρων και εξοπλισμού
(καθιστικούς πάγκους, κάδους απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης
ποδηλάτων), και τον ηλεκτροφωτισμό.
Η υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή πρόκειται να αναβαθμιστεί για τις
ανάγκες της κυκλοφορίας και η ταχύτητα μελέτης για το τμήμα Αγ. Ανδρέας –
Κ.Αχαΐα είναι 90km/h.
Προβλέπεται επίσης η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων με νέου
τύπου από καουτσούκ (τύπου strail) ή οπλισμένο σκυρόδεμα με αντιολισθητική
επιφάνεια
Μέρος του έργου αποτελεί και η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών
της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.
Τέλος, στο πλαίσιο του έργου θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση νέων
Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) καθώς και αποκατάσταση της
λειτουργίας υφιστάμενων ΑΣΙΔ στο μήκος του υπό αναβάθμιση τμήματος. Συνολικά θα
γίνει εγκατάσταση ή επισκευή σε 32 συνολικά ΑΣΙΔ.