Ημερίδα του Τομέα Παιδείας της ΝΟΔΕ Αιτωλ/νίας
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Παιδεία σήμερα σε κάθε βαθμίδα της απασχόλησαν τις εργασίες της ημερίδας που πραγματοποίησε το απόγευμα της Παρασκευής 6 Μαΐου ο Τομέας Παιδείας της ΝΟΔΕ Αιτωλ/νίας, σε συνεργασία με τις ΔΑΚΕ Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του νομού.
Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, ήταν ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Καρδίτσας Σπ. Ταλιαδούρος, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν ο Υπεύθυνος Τομέα Παιδείας ΝΟΔΕ Δημήτρης Τσάμης, ο βουλευτής Κ. Καραγκούνης, εκ μέρους της ΔΑΚΕ Α/ ΕΛΜΕ ο Γ. Σωτηρακόπουλος, ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ Β/ΕΛΜΕ, Χρ. Ραχιώτης, ο πρόεδρος της ΔΑΠ – ΤΕΙ Μεσολογγίου Θ. Καλοπήτας, ενώ για την συνεργασία του με τον πρώην Υφ/γό μίλησε και ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Μεσολογγίου Βαγγ. Πολίτης – Στεργίου.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Παιδεία σήμερα σε κάθε βαθμίδα της απασχόλησαν τις εργασίες της ημερίδας που πραγματοποίησε το απόγευμα της Παρασκευής 6 Μαΐου ο Τομέας Παιδείας της ΝΟΔΕ Αιτωλ/νίας, σε συνεργασία με τις ΔΑΚΕ Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του νομού.
Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, ήταν ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Καρδίτσας Σπ. Ταλιαδούρος, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν ο Υπεύθυνος Τομέα Παιδείας ΝΟΔΕ Δημήτρης Τσάμης, ο βουλευτής Κ. Καραγκούνης, εκ μέρους της ΔΑΚΕ Α/ ΕΛΜΕ ο Γ. Σωτηρακόπουλος, ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ Β/ΕΛΜΕ, Χρ. Ραχιώτης, ο πρόεδρος της ΔΑΠ – ΤΕΙ Μεσολογγίου Θ. Καλοπήτας, ενώ για την συνεργασία του με τον πρώην Υφ/γό μίλησε και ο Πρόεδρος του ΤΕΙ Μεσολογγίου Βαγγ. Πολίτης – Στεργίου.
Ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Κώστας Σύρρος στην ομιλία του, αναφέρθηκε στις προεκλογικές υποσχέσεις της τωρινής κυβέρνησης περί αναβάθμισης και δημιουργίας νέων συνθηκών, τάζοντας παράλληλα αυξήσεις δαπανών και συνολικές λύσεις προβλημάτων. Αντί αυτών, σήμερα γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με αδιέξοδα και σύγχυση. Με το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης, Β/θμιες σχολικές μονάδες κλείνουν ή συγχωνεύονται, σαφές πλαίσιο λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υπάρχει, ενώ οι σαρωτικές αλλαγές που επίκεινται μάλλον θα δημιουργήσουν παρά θα λύσουν ζητήματα είτε σε κοινωνικό είτε σε εκπαιδευτικό επίπεδο.
Όπως είπε ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ « Η παιδεία έχει να κάνει με το μέλλον της χώρας και εκεί θα πρέπει να επικεντρώσουμε όλες οι πολιτικές δυνάμεις. Η συγκρότηση μιας εθνικής πολιτικής θα είναι μια σημαντική παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Είναι μια πραγματικότητα που κάποτε θα πρέπει να αντιληφθούμε. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε την υστέρηση μας για συνεννόηση που έχει να κάνει με σημαντικά θέματα της χώρας όπως είναι ένα συνολικό και συγκεκριμένο εθνικό πλαίσιο για την παιδεία. Μια εθνική στρατηγική ώστε να χαραχθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μια πορεία που θα αντέξει στο χρόνο και στους κλυδωνισμούς που οι καιροί επιφυλάσσουν».
Όπως είπε ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ « Η παιδεία έχει να κάνει με το μέλλον της χώρας και εκεί θα πρέπει να επικεντρώσουμε όλες οι πολιτικές δυνάμεις. Η συγκρότηση μιας εθνικής πολιτικής θα είναι μια σημαντική παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές. Είναι μια πραγματικότητα που κάποτε θα πρέπει να αντιληφθούμε. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ξεπεράσουμε την υστέρηση μας για συνεννόηση που έχει να κάνει με σημαντικά θέματα της χώρας όπως είναι ένα συνολικό και συγκεκριμένο εθνικό πλαίσιο για την παιδεία. Μια εθνική στρατηγική ώστε να χαραχθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μια πορεία που θα αντέξει στο χρόνο και στους κλυδωνισμούς που οι καιροί επιφυλάσσουν».
Ισχυρή Παιδεία σημαίνει ισχυρή Ελλάδα σημείωσε αμέσως μετά ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο Σπ. Ταλιαδούρος, σημειώνοντας παράλληλα πως ειδικά στον τομέα αυτό η χώρα μας διατηρεί πλεονέκτημα άμεσα συνδεδεμένο με τον ίδιο τον πολιτισμό της. Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης της Ν.Δ. ειδικά στο νομό , τόνισε πως από την πρώτη στιγμή στην Αιτωλ/νία έγινε προσπάθεια κατ’ αρχήν ενίσχυσης των υπαρχόντων δομών, οι οποίες συνοψίζονται σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, δημιουργία νέων σχολών καθώς και επέκταση δραστηριοτήτων στο ΤΕΙ Μεσολογγίου, αλλά και την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας. Η αύξηση της χρηματοδότησης κατά 52% στα ΑΕΙ και 86% στα ΤΕΙ άλλωστε αποδεικνύει την βαρύτητα και προτεραιότητα που δόθηκε. Η προσπάθεια όμως -όπως είπε -μετά το 2009 έμεινε αναξιοποίητη. Επιπλέον οι συνεχιζόμενες «αναταράξεις» στο χώρο, δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας και σύγχυσης, που ενισχύεται από την αποδεδειγμένη αδυναμία κάλυψης ακόμη και των στοιχειωδών αναγκών. Μπροστά σ’ αυτό το κλίμα, η κυβέρνηση με αποφάσεις που λαμβάνονται κυριολεκτικά στο πόδι απαντά με ατεκμηρίωτες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων σε όλη τη χώρα, περικοπές εξεταστικών κέντρων ΑΜΕΑ, συρρίκνωση των κονδυλίων αλλά και αδυναμία προσδιορισμού του αριθμού των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση .
Η Νέα Δημοκρατία σημείωσε καταλήγοντας στην ομιλία του ο Αναπληρωτής Τομεάρχης, βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας για την διαμόρφωση των τελικών προτάσεών της για την Παιδεία. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος αφορά την ποιότητα και την επιδίωξη αναβάθμισης, είτε μέσα από τις τεχνικές υποδομές, είτε μέσα από την ενίσχυση του απαραίτητου ανθρώπινου δυναμικού. Όλα βέβαια αυτά, θα πρέπει να είναι τοποθετημένα μέσα σε ένα ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο πλαίσιο. Ειδικά δε για τις άκριτες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, σημείωσε ότι θα υπάρξει επανεξέταση βάση κριτηρίων και όπου αυτό απαιτείται.
Οι εργασίες της ημερίδας ολοκληρώθηκαν με συζήτηση που ακολούθησε, στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι φορέων καθώς και φοιτητές του ΤΕΙ Μεσολογγίου.
Οι εργασίες της ημερίδας ολοκληρώθηκαν με συζήτηση που ακολούθησε, στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι φορέων καθώς και φοιτητές του ΤΕΙ Μεσολογγίου.