«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Κίτρινος πυρετός!

Κίτρινος πυρετός!
Μπλέ, Βυσσινί, Ασημί…
Κίτρινος πυρετός, τεταρταίος, μελιταίος, δεν ξέρω τι είναι αυτός που παρατηρείται μαζί με τ’ άλλα συμπτώματα της νοσηρής κοινωνικοπολιτικής παθογένειας της χώρας μας.
Σήμερα το απόγευμα οι ταξιτζήδες … «θα καταθέσουν στεφάνι» στον άγνωστο στρατιώτη στο Σύνταγμα.
Έχουν προγραμματίσει εκδηλώσεις διαμαρτυρίας. Στις 4:00 το απόγευμα οι αυτοκινητιστές της χώρας θα συγκεντρωθούν έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ. Μετά με πορεία θα φτάσουν στη Βουλή την ώρα της συνεδρίασης του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας Μεταφορών στις 6:00 μ.μ, κατά την διάρκεια της οποίας ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης θα ενημερώσει τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για την απελευθέρωση του επαγγέλματος.
Οι ταξιτζήδες στέκονται ενάντια στην απελευθέρωση του επαγγέλματός τους.
Οι πραγματικοί επαγγελματίες αυτοκινητιστές - οδηγοί, αυτοί που με συνέπεια και σοβαρότητα επιτελούν το καθήκον τους, οι κάτοχοι του ενός και του μισού ταξί έχουν δίκιο!
Δίκιο έχουν οι ευσυνείδητοι επαγγελματίες-εργαζόμενοι του κλάδου.
Τέτοια περίπτωση, μια απ’ τις πολλές της κοινωνικής προσφοράς των ταξιτζήδων:
Ήμουνα στρατιώτης ..και ο φιλότιμος ταξιτζής με μετέφερε, πήγαινε δεν πήγαινε το ταξί μέσα στο χιόνι, αρκετά χιλιόμετρα μέχρι έξω απ’ το στρατόπεδο!
Πόσες και πόσες φορές δεν έχουν επέμβει… να σώσουν μέχρι και ανθρώπινες ζωές;

Άδικο όμως έχουν οι «αλεξιπτωτιστές» του επαγγέλματος, αυτοί που ευκαιριακά βρέθηκαν να κάνουν τον «σωφέρ», τον «ταρίφα» κατά το Νεοελληνικώς λεγόμενο, χωρίς να πιάνουν το τιμόνι, χωρίς ποτέ να ’χουν μοχθήσει και «να βάζουν μαντήλι στο λαιμό για τον ιδρώτα»!
Αυτοί που βρέθηκαν με ένα υπέρογκο ποσό άσπρο, μαύρο, κόκκινο, εμπριμέ, ριγέ…στα χέρια κι αγόρασαν άδειες και τις εκμεταλλεύονται, αυτοί που με απ’ ευθείας ύποπτες αναθέσεις, η με αδιάφανες δημοπρασίες, αναλαμβάνουν μεταφορές μαθητών, και όποιων άλλων ομάδων επιβατών, με ποιες συμβάσεις, με ποιους όρους άραγε;
Αυτοί που «εξαγόρασαν» την υποστήριξή τους σ’ έναν πολιτικό με μια επιπλέον άδεια, με «πληθυσμιακά η όχι κριτήρια» στη περιοχή τους, αυτοί που δεν έχουν καν άδεια οδήγησης πόσο μάλλον επαγγελματική και το ταξί είναι στ’ όνομα συγγενικών τους προσώπων!
 
Κίτρινος πυρετός!
Θα πιάσει τους «υποτιθέμενους αυτοκινητιστές» και την ίδια την κυβέρνηση που μεσούσης της τουριστικής περιόδου, «δημιουργεί θέμα εκ του μη όντος» για ποιους λόγους άραγε; την κυβέρνηση που φάσκει κι αντιφάσκει, από υπουργό σε υπουργό,  λες και το κράτος δεν έχει συνέχεια και η κυβέρνηση συνέπεια!
Άλλα λέω στο σκύλο μου …κι άλλα λέει αυτός στην ουρά του!
Είναι τόσο τεράστιες οι ανάγκες μετακίνησης επιβατικού κοινού με ταξί που απαιτείται ο πολλαπλασιασμός των αυτοκινήτων;
Βγάζουν μεροκάματο οι υπάρχοντες ταξιτζήδες και υπάρχουν περιθώρια για τους νέους;
Η μήπως είναι μεθοδευμένος ο αφανισμός των πραγματικών αυτοκινητιστών- εργαζόμενων για να συσταθούν οι μεγαλοεταιρίες και στο χώρο αυτόν;

Παίρνω, παλιά όταν είχαμε την δραχμή ακόμα, ένα ταξί απ’ την Συγγρού για το κέντρο. Στο μέσο περίπου της διαδρομής με ρωτά ο ταξιτζής
Να τους πάρουμε αυτούς;
Ήταν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που έκανε νεύμα.
Αν είναι να μην κάνουμε κύκλους, γιατί όχι του λέω.
Σταμάτησε και κάθισαν  στο πίσω κάθισμα.
Ο ταξιτζής  συνέχισε την «επιδεικτική του πάρλα» που απ’ την αρχή της διαδρομής είχε αρχίσει, κάποια στιγμή μου λέει:
Άσε φίλε σήμερα έβγαλα χοντρό μεροκάματο, χωρίς να τον ρωτήσω πως και από πού; τι μ’ ενδιέφερε άλλωστε, συνέχισε να μου λέει:
Πριν από λίγο πήρα μια κούρσα απ’ το Ελληνικό (αεροδόμιο) για το κέντρο (Αθήνα), κάτι Αμερικανάκια και τους πήρα 15.000 δραχμές!
Αξίζει να σημειωθεί τότε η συγκεκριμένη διαδρομή κόστιζε 1.300 με 1.500 δραχμές
Ε! δεν άντεξα, μπράβο του λέω, με έντονο κι εξοργισμένο ύφος, έτσι να κάνετε και σε λίγα χρόνια θα μεταφέρετε τους εαυτούς σας!
Δεν πρόφτασα να πω περισσότερα γιατί τον «περίλαβε και τον ξετίναξε» ο ηλικιωμένος κύριος .
Έτσι και χειρότερα λειτουργούσαν και λειτουργούν  πολλοί απ’ αυτούς.

Αντί να υπάρξει σωστή και δίκαια κατανομή των αδειών κυκλοφορείας-λειτουργίας και κατά συνέπεια οργάνωση των ταξί.
Αντί να υπάρχει αυστηρός έλεγχος της λειτουργίας του «κίτρινου στόλου».
Αντί να πετάξουν πέρα το «σάπιο κομμάτι» του συγκεκριμένου κλάδου.
Οδηγούμαστε στην Ακραία Ανώνυμη Εμπορευματοποίηση και αυτού του κοινωνικού αγαθού: «Της με ασφάλεια και με λογικό κόμιστρο μεταφοράς των πολιτών».

Δημήτρης Ντόκας