«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2021

Τα σχολεία άνοιξαν……..όμως δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ για το ασφαλές άνοιγμα τους.

 


Τα σχολεία άνοιξαν……..όμως δεν δόθηκε ούτε  ένα ευρώ για το ασφαλές άνοιγμα τους.

 

Είχαν όλο το χρόνο στη διάθεσή τους, όχι μόνο το δίμηνο Νοέμβρη – Δεκέμβρη, αλλά τους 10 μήνες που βρίσκεται σε εξέλιξη η πανδημία, να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα, να δημιουργήσουν όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία...

Οι παλινωδίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και τα επιχειρήματα για να δικαιολογήσει τις επιλογές της για το άνοιγμα των σχολείων, όσο επιστημονικοφανές περιτύλιγμα και αν έχουν, αποδεικνύουν και στον πιο δύσπιστο η κυβέρνησης επιλέγει να μη δώσει ούτε ένα ευρώ, ώστε να διαφυλάξει την υγεία των συναδέλφων και των μαθητών

Αντί να παρθούν μέτρα αραίωσης των μαθητών στις τάξεις, να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές, να βρεθεί με κάθε τρόπο λύση ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις τάξεις και να προσληφθεί όλο το αναγκαίο προσωπικό (εκπαιδευτικό και καθαριότητας) για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες οι προτάσεις του υπουργείου είναι:

Για διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αποχώρησης, για διαφορετικά διαλείμματα, για διαφορετικές πύλες εισόδου, για αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών,  για μάσκες κ.λπ.

Πολλά από αυτά είχαν ήδη υλοποιηθεί με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων και πριν κλείσουν τα σχολεία και όποιος έχει μια στοιχειώδη πείρα από την μέχρι τώρα λειτουργία των σχολείων ξέρει ότι όλα τα παραπάνω δεν αρκούν.

Η κυβέρνηση συνεχίζει να στριμώχνει μέχρι και 25 μαθητές σε αίθουσες-κλουβιά και το μόνο μέτρο που προτείνει είναι να ανοίγουν κάθε 20 λεπτά τα παράθυρα για να αερίζεται η τάξη.

Το «σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας το ζήσαμε και με την «τηλεκπαίδευση» , όπου είδαμε  ότι δεν έχει συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών.

Δεν έγινε καν αναφορά, στους μαθητές που δεν έχουν τεχνολογικά μέσα (πάνω από 1 στους 5) ώστε να συμμετέχουν ισότιμα, ούτε στις οικογένειες που έχουν 2 ή 3 παιδιά και πρέπει ταυτόχρονα να συνδεθούν.. Έδωσε ελάχιστα τάμπλετ και  ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε κάθε σχολείο, θέτοντας κριτήρια για το πώς θα μοιραστούν στους μαθητές (που σαφώς έπρεπε να τηρηθούν) όμως πάλι δεν έφταναν για όλους.

 

Η κυβέρνηση ας αφήσει το υποκριτικό ενδιαφέρον για τις επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων στους μαθητές και ας πάρει τώρα ουσιαστικά μέτρα, που παραμένουν επίκαιρα

§  Προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις.

§  Άμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα, τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.

Από τις μέχρι τώρα δηλώσεις, η κυβέρνηση δεν φαίνεται διατεθειμένη να ικανοποιήσει κανένα από αυτά. Το σχέδιο της είναι ανύπαρκτο. Στην ουσία μεταφέρει την ευθύνη λειτουργίας στους ίδιους τους συλλόγους διδασκόντων.

 

Δεν θα αφήσουμε κανέναν να παίξει με την υγεία τη δική μας και των μαθητών μας. Όσο η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα αιτήματα μας, μαχητικά μπαίνουμε μπροστά να τα διεκδικήσουμε. Τώρα πρέπει να ακουστεί δυνατά η φωνή μας.