Η κατάργηση 2000 σχολικών μονάδων από την κυβέρνηση αποτελεί ισχυρό πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών του λαού να μορφώνονται και αποφασιστικό βήμα στη διαμόρφωση του σχολείου της αγοράς.
Στο νομό μας υποβιβάζονται 3 δημοτικά σχολεία, 17 συγχωνεύονται σε 7 και καταργούνται 9 1/Θ δημοτικά σχολεία και 6 νηπιαγωγεία. Συγχωνεύονται 10 γυμνάσια σε 5 και καταργούνται 2 γυμνάσια και οι λυκειακές τάξεις Φυτειών.
Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά απλά και μόνο οικονομικούς λόγους. Εντάσσεται στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την ανακήρυξη της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που υλοποιεί την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων. Αυτό είναι το «νέο σχολείο της αγοράς» όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα.
Πρέπει να σημάνει ξεσηκωμός. Από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς, συνδικάτα, να κάνουν δική τους υπόθεση τη μάχη ενάντια στις καταργήσεις σχολείων, για:
Να μην κλείσει κανένα σχολείο!
Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να παρέχεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλα τα παιδιά με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση.
Απαιτείται πάλη για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα βάζει στο επίκεντρό του την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών μορφωτικών αναγκών. Απαιτείται λαϊκή εξουσία και οικονομία ως προϋπόθεση για Λαϊκή παιδεία.
Στο νομό μας υποβιβάζονται 3 δημοτικά σχολεία, 17 συγχωνεύονται σε 7 και καταργούνται 9 1/Θ δημοτικά σχολεία και 6 νηπιαγωγεία. Συγχωνεύονται 10 γυμνάσια σε 5 και καταργούνται 2 γυμνάσια και οι λυκειακές τάξεις Φυτειών.
Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά απλά και μόνο οικονομικούς λόγους. Εντάσσεται στη νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, την ανακήρυξη της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που υλοποιεί την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων. Αυτό είναι το «νέο σχολείο της αγοράς» όπου χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, ανταλλάσσοντας τα ψίχουλα που θα πετούνε με το δικαίωμά τους να καθορίζουν οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα.
Πρέπει να σημάνει ξεσηκωμός. Από κοινού εκπαιδευτικοί, γονείς, συνδικάτα, να κάνουν δική τους υπόθεση τη μάχη ενάντια στις καταργήσεις σχολείων, για:
Να μην κλείσει κανένα σχολείο!
Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να παρέχεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλα τα παιδιά με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση.
Απαιτείται πάλη για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα βάζει στο επίκεντρό του την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών μορφωτικών αναγκών. Απαιτείται λαϊκή εξουσία και οικονομία ως προϋπόθεση για Λαϊκή παιδεία.