«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Επικινδυνότητα Εθνικού δικτύου Αντιρρίου – Ιωαννίνων, καθυστέρηση εργασιών Ιονίας Οδού και οδού Αμβρακίας – Ακτιο

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ του Κ.Κ. Ελλάδας
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: Επικινδυνότητα Εθνικού δικτύου Αντιρρίου – Ιωαννίνων, καθυστέρηση εργασιών Ιονίας Οδού και οδού Αμβρακίας – Ακτιο.
Το Εθνικό οδικό δίκτυο που συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο για τη ζωή των οδηγών. Πρόκειται για οδικό δίκτυο χαραγμένο εδώ και δεκαετίες, χωρίς ουσιαστικές συντηρήσεις, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες.
Είναι τεράστιος ο όγκος των αυτοκινήτων που διέρχονται καθημερινά γιατί συνδέει 7 νομούς με την Πελοπόννησο και την υπόλοιπη Ελλάδα (Αιτωλ/νία – Λευκάδα – Κέρκυρα – Θεσπρωτία – Πρέβεζα – Άρτα – Γιάννενα) και με τα Βαλκάνια. Επίσης σήμερα συνδέει και μεγάλο μέρος της Πελοποννήσου με Βόρεια Ελλάδα μέσω Εγνατίας Οδού. Σε αυτό το δρόμο καρμανιόλα θρηνούμε καθημερινά θύματα. Τα θανατηφόρα τροχαία είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, όπως έγινε πριν λίγες μέρες σε σύγκρουση λεωφορείου του ΚΤΕΛ με Ι.Χ. με έναν νεκρό και 2 βαριά τραυματίες.
Το παραπάνω οδικό δίκτυο έχει πολλές στροφές με μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς να υπάρχει σε κανένα σημείο διαχωριστική νησίδα, με παντελή έλλειψη φωτισμού σε πολύ επικίνδυνα σημεία, ενώ έχουν φθαρεί και σε πολλά σημεία δεν φαίνονται οι διαχωριστικές γραμμές ιδιαίτερα σε επικίνδυνες στροφές. Η ποιότητα του οδοστρώματος σε πολλά σημεία είναι τόσο κακή που πολλές φορές τα προπορευόμενα αυτοκίνητα εκσφενδονίζουν πέτρες σε αυτά που ακολουθούν Οι πτώσεις βράχων και πετρών καθώς και οι διάσπαρτες λακκούβες δίνουν την εικόνα βομβαρδισμένου τοπίου.
Ταυτόχρονα υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις, σχεδόν έχει σταματήσει η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, όπου καθημερινά κλείνουν εργοτάξια, καθώς και του δρόμου Αμβρακία Ακτίου, που οι εργασίας πάνε με ρυθμούς χελώνας, λόγω του σοβαρού προβλήματος της μη πληρωμής των εκτάσεων που έχουν επιταχθεί, προκαλώντας και ζημιά στους αγρότες που εδώ και δύο χρόνια δεν καλλιεργούν τα συγκεκριμένα κτήματα.
Το ΚΚΕ διεκδικεί κεντρικό συγκοινωνιακό σχεδιασμό με ασφαλείς δρόμους που θα είναι λαϊκή περιουσία χωρίς χαράτσια και διόδια, οδικά δίκτυα που θα υπηρετούν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.
Μετά τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός σε ποιες άμεσες παρεμβάσεις θα προχωρήσει η κυβέρνηση για τη βελτίωση του παραπάνω Εθνικού δικτύου;
Για ποιους λόγους καθυστερούν οι εργασίας της Ιόνιας και της Αμβρακίας οδού.
Ο βουλευτής
Νίκος Μωραΐτης