«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2023

ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ από το ΚΚΕ - Τομεακή Οργάνωση Αιτωλοακαρνανίας

Περιοδείες σε χώρους δουλειάς θα πραγματοποιήσουν τις επόμενες ημέρες, υποψήφιοι βουλευτές του ΚΚΕ στην Αιτωλοακαρνανία.

Αναλυτικά το πρόγραμμα: 

Σάββατο 4 Φλεβάρη

§ Στις 11 π.μ., η Σοφία Καζαρίδη - Πατούλα , εργάτρια και υποψήφια βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ και η Αθηνά Κουτρούμπα, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση και υποψήφια Βουλευτής στο Νομό θα περιοδεύσουν στα εμπορικά καταστήματα και στα καταστήματα εστίασης στον Άγιο Κωνσταντίνο Αγρινίου...

§  Στις 11 π.μ., η Ειρήνη Κωνσταντακοπούλου, συνταξιούχος εκπαιδευτικός, υποψήφια βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ και δημοτική σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στο δήμο Αμφιλοχίας, θα περιοδεύσει στα εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης στο λιμάνι της πόλης.

Τρίτη 7 Φλεβάρη

§  Στις 11 π.μ., η Σούλα Μπούρα, πρόεδρος του συνδικάτου Ιματισμού Αιτωλοακαρνανίας και υποψήφια βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με το ΚΚΕ, θα περιοδεύσει στην βιοτεχνία ρούχων «Καμμένος» στο Αγρίνιο.

Τετάρτη 8 Φλεβάρη

Στις 11 π.μ., ο Νίκος Παπαναστάσης, Αντισυνταγματάρχης ε.α., βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ και εκ νέου υποψήφιος θα περιοδεύσει στα συσκευαστήρια της «AVRAMAR», πρώην ΝΗΡΕΑΣ στο Ξηρόμερο.

 

ΚΚΕ - Τομεακή Οργάνωση Αιτωλοακαρνανίας

 

***

Συζητήθηκε στο Π.Σ. στις 01/02/2023 η επερώτηση του Νίκου Μωραΐτη περιφερειακού συμβούλου με την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ για την διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον δρόμο Αγ. Νικόλαος – Λευκάδα και για να επισκευαστεί άμεσα το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας.

Κάνουμε γνωστό ότι δεν δόθηκε καμία συγκεκριμένη απάντηση από την Περιφερειακή Αρχή και με την παρέμβαση του ο κ. Περιφερειάρχης επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για να επισκευαστεί άμεσα το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας και κάλεσε τις παρατάξεις να διεκδικήσουμε όλοι μαζί την χρηματοδότηση του έργου.

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ έκανε καθαρό ότι δεν συμμετέχει και κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους και να διεκδικήσουν δυναμικά λύσεις στο μεγάλο και οξυμένο πρόβλημα του οδικού δίκτυου Πλαγίας – Πογωνίας.


Ακολουθεί αναλυτικά η επερώτηση και το ηχητικό:


https://www.youtube.com/watch?v=VSk8B0qf158


ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ


ΘΕΜΑ: Να μη διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στον δρόμο Αγ. Νικόλαος – Λευκάδα και να επισκευαστεί άμεσα το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας


Για την εκτέλεση εργασιών με χρήση εκρηκτικών, του έργου "Κατασκευή - αναβάθμιση οδικής σύνδεσης πόλης Λευκάδας - με τον οδικό άξονα Άκτιο - Δυτικός άξονας και κατασκευή νέου αγωγού ύδρευσης Λευκάδας στα εμπλεκόμενα τμήματα", από την εταιρεία "ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ", η ΕΥΔΕ Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας & Ιονίων Νήσων αποφάσισε διακοπή της κυκλοφορίας από τις 9.30-12.30 και 15.30-18.30 (σύνολο 6 ώρες).


Η εναλλακτική διαδρομή μέσω της σύνδεσης του οδικού δικτύου Πλαγίας - Πογωνίας, για αυτές τις ώρες, έχει τα χαρακτηριστικά αγροτικής οδού, ιδιαίτερης στενότητας και επικινδυνότητας. Η επικινδυνότητα αυξάνεται και λόγω της αδυναμίας κίνησης στην εναλλακτική διαδρομή οποιουδήποτε άλλου οχήματος πέραν επιβατηγού αυτοκινήτου και δεν μπορούν να διέλθουν, με ασφάλεια, δύο επιβατηγά μαζί και θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων και πιθανόν και επικίνδυνες καταστάσεις.


Το οδικό δίκτυο Πλαγίας – Πογωνίας, έχει διαφημιστεί ως μεγάλο έργο σε κάθε προεκλογική περίοδο, αλλά παραμένει στα χαρτιά με αποτέλεσμα και με βάση την επιβάρυνση από την σύνδεση της Λευκάδας μέσω αυτού του δικτύου να δημιουργεί επιπρόσθετα πρόβλημα στην ήδη τραγική κατάσταση που υπάρχει σήμερα.


Το συγκεκριμένο επαρχιακό δίκτυο συνολικού μήκους πάνω των 20 χιλιομέτρων , έχει κατασκευαστεί με προχειρότητα πριν από πολλά χρόνια, χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές τεχνικών έργων - τάφρων απορροής όμβριων υδάτων, πλάτος δρόμου κτλ, ιδιαίτερα καθώς πλέον θα εξυπηρετεί βαρέα οχήματα, πράγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση αυτών των βαρέων οχημάτων να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ήδη κατεστραμμένο επαρχιακό δίκτυο.


Σε πολλά σημεία να έχουν φύγει ολόκληρα τμήματα της ασφάλτου και υπάρχουν μεγάλες λακκούβες στο σύνολο του επαρχιακού δικτύου, όπως επίσης σε πολλά σημεία έχει υποστεί σοβαρή διάβρωση και καθίζηση το οδόστρωμα.


Η εγκεκριμένη, και από το ίδιο το Υπουργείο, μελέτη, με ημερομηνία Δεκεμβρίου 2020 (Απόφαση ΕΥΔΕ 138070/ 22/12/2020), με σαφήνεια διευκρινίζει ότι ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να διασφαλίζει ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση, ή σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις να υπάρχει ένα ρεύμα κυκλοφορίας και να γίνεται εναλλάξ το πέρασμα των αυτοκινήτων, με φωτεινούς σηματοδότες. Επίσης, στην Τεχνική Περιγραφή του έργου κατά τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου, περιγράφεται ότι ο ανάδοχος οφείλει να πάρει τα κατάλληλα μέτρα κατά την εκτέλεση των εργασιών, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων. Αυτές οι υποχρεώσεις του αναδόχου αναγράφονται και σε άλλα έγγραφα.


Με βάση τις παραπάνω εξελίξεις πολλά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων από την Αιτωλοακαρνανία και τις γύρω περιοχές που πρέπει να μετακινούνται καθημερινά προς τη Λευκάδα.


Όλα αυτά συμβαίνουν, ώστε με τις πλάτες της κυβέρνησης να μην υλοποιηθεί η σύμβαση μεταξύ του αναδόχου, της «ΑΚΤΩΡ ΑΕ» και της κυβέρνησης που επέβαλε στην εταιρία την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων, όπου με δική της ευθύνη έπρεπε να βρει τεχνικά εφικτή λύση.


Επίσης Την κύρια ευθύνη γι' αυτήν την απαράδεκτη και επικίνδυνη κατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου Πλαγίας – Πογωνίας που καθημερινά ταλαιπωρεί οδηγούς και κατοίκους, έχουν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις όπως και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, που με την πολιτική τους απαξιώνουν και καταδικάζουν σε μαρασμό και αυτή την περιοχή.


Ευθύνες όμως έχει και Δημοτική και Περιφερειακή Διοίκηση που χρόνια τώρα αποδέχονται αυτή την πολιτική και δεν διεκδικούν τα αναγκαία κονδύλια για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων, καθώς η εξάλειψη των παραπάνω προβλημάτων θα βοηθούσαν στην αποκατάσταση ομαλών συνθηκών στη συγκοινωνία της περιοχής.


Επερωτώνται ο κ. Περιφερειάρχης και ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης;


  • Σε τι ενέργειες θα προβούν για την άμεση συντήρηση και επισκευή του  οδικού δικτύου Πλαγίας – Πογωνίας για να γίνει ασφαλής και προσβάσιμος και για την αποφυγή ατυχημάτων που υπάρχει ορατός κίνδυνος

  • Να μη συνεχιστεί η διακοπή της κυκλοφορίας που δεν προβλέπεται ούτε από τη Σύμβαση ούτε από την Τεχνική Περιγραφή του έργου.

  • Να εκτελεστεί το έργο σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη και να μη διαταραχθεί η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων».



ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

                                                                             

***

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ

Αναγκαία μέτρα στήριξης της εγχώριας παραγωγής αγελαδινού γάλακτος

 

Ερώτηση προς τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών, ζητώντας μέτρα στήριξης της εγχώριας παραγωγής αγελαδινού γάλακτος, κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ. 

Το κείμενο της Ερώτησης, που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Γιάννης Δελής, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Γιώργος Λαμπρούλης, Διαμάντω Μανωλάκου, Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Παπαναστάσης και Μανώλης Συντυχάκης, έχει ως εξής: 

«Το αγελαδινό γάλα αποτελεί βασικό προϊόν για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού. Παρά τις υπάρχουσες δυνατότητες, η εγχώρια παραγωγή του διαχρονικά υπονομεύεται στα πλαίσια του δρόμου ανάπτυξης που έχει ως κριτήριο την κερδοφορία των εμποροβιομηχανικών μονοπωλίων και της εφαρμοζόμενης ΚΑΠ της Ε.Ε. την οποία προτάσσουν ως μονόδρομο όλες οι κυβερνήσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ύστερα από 3 δεκαετίες εφαρμογής του καθεστώτος των ποσοστώσεων, που ίσχυε στην Ε.Ε. μέχρι το 2015, η παραγωγή αγελαδινού γάλακτος στην Ελλάδα έπεσε κάτω από τους 600 χιλιάδες τόνους τη στιγμή που οι ανάγκες της εγχώριας κατανάλωσης ξεπερνούν τα 1,8 εκατομμύρια τόνους.

Από το 2015 και μετά υψώθηκαν νέοι περιορισμοί στην εγχώρια παραγωγή γάλακτος, με στόχο τη θωράκιση των κερδών των γαλακτοβιομήχανων στον οξυμένο ανταγωνισμό της διεθνοποιημένης αγοράς.

Με το τρίτο μνημόνιο, που ψήφισαν από κοινού ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ το καλοκαίρι του 2015, απελευθερώθηκε η διάρκεια ζωής του “φρέσκου” - παστεριωμένου γάλακτος, η οποία μέχρι τότε ήταν 5 ημέρες, ενώ παράλληλα προβλέφθηκε ο καθορισμός της από τους ίδιους τους γαλακτοβιομήχανους.

Με τις αλλαγές του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών (ΚΤΠ) το 2016, στο πλαίσιο υιοθέτησης της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ που είχαν και έχουν ως σημαία όλες οι κυβερνήσεις, άλλαξε το ισχύον πρότυπο προδιαγραφών για το γιαούρτι και επιτράπηκε η χρήση εισαγόμενου συμπυκνώματος γάλακτος στην παρασκευή του.

Η μικρή άνοδος της μέσης τιμής του γάλακτος που πουλάει σήμερα ο αγελαδοτρόφος στα 58 λεπτά δεν αντισταθμίζει την έκρηξη του κόστους παραγωγής (ενέργεια, ζωοτροφές κλπ), η οποία ξεκίνησε από το 2019 και κλιμακώθηκε με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία. Την ίδια στιγμή το παστεριωμένο γάλα πουλιέται στα ράφια των σούπερ μάρκετ έως και 2 ευρώ το λίτρο εξασφαλίζοντας κέρδη ρεκόρ στους εμποροβιομήχανους, ενώ η λαϊκή οικογένεια στην κυριολεξία στενάζει από την ακρίβεια.

Η αποδιάρθρωση των κρατικών υπηρεσιών και η προσαρμογή των όποιων ελέγχων στους κανονισμούς της Ε.Ε. και τις κατευθύνσεις των κυβερνήσεων, έχει δημιουργήσει μια πραγματικότητα ανεξέλεγκτης χρήσης εισαγόμενων πρώτων υλών στη γαλακτοβιομηχανία.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ο κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

- Να καταργηθούν οι διατάξεις για τον καθορισμό της διάρκειας ζωής του παστεριωμένου γάλακτος από τους γαλακτοβιομήχανους και το άρθρο του ΚΤΠ που επιτρέπει τη χρήση συμπυκνώματος στην παρασκευή του γιαουρτιού,

- Να μειωθεί το κόστος παραγωγής με αφορολόγητο πετρέλαιο, μείωση της τιμής του ρεύματος και ουσιαστική επιδότηση των ζωοτροφών,

- Να εξασφαλιστούν εγγυημένες τιμές στους παραγωγούς γάλακτος που να επιτρέπουν τη συνέχιση της παραγωγικής τους δραστηριότητας και ταυτόχρονα προσιτές τιμές πώλησης του γάλακτος στη λαϊκή κατανάλωση,

- Να σταματήσουν κάθε είδους ελληνοποιήσεις γάλακτος και κρέατος και η ανεξέλεγκτη χρήση εισαγόμενων πρώτων υλών στη γαλακτοβιομηχανία». 

ΚΚΕ - Τομεακή Οργάνωση Αιτωλοακαρνανίας