«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2020

Η Α.Σ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 Για τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων

 

Η κυβέρνηση ικανοποιεί απλόχερα τις απαιτήσεις των μεγαλοξενοδόχων, των εφοπλιστών και των αεροπορικών εταιρειών ενώ αρνείται να κάνει πράξη τα αυτονόητα για τη λειτουργία των σχολείων με υγιεινή και ασφάλεια!

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση της Ν.Δ., μέσω των δηλώσεων της Υπουργού Παιδείας, αρνείται πεισματικά να ικανοποιήσει την απαίτηση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε καμία τάξη να μην έχει πάνω από 15 μαθητές.

Αρνείται πεισματικά να προχωρήσει, σε συνεργασία με τους Δήμους, στην εξεύρεση ή τη δημιουργία νέων σχολικών αιθουσών, ξεκινώντας από τα σχολεία που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και την αξιοποίηση κρατικών ή ακόμα και ιδιωτικών υποδομών που πληρούν τα κριτήρια. Η Υπουργός Παιδείας έκανε πως δεν άκουσε την ερώτηση της εκπαιδευτικού από σχολείο της Ανατολικής Αττικής για το αν μπορεί η ίδια να κάνει μάθημα με ασφάλεια σε κοντέινερ με 25 μαθητές…

 

Αρνείται να προχωρήσει στην εκταμίευση του αναγκαίου κονδυλίου από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών σε προσωπικό.

Προκαλεί η κ. Κεραμέως όταν υποστηρίζει δημόσια ότι ο  μέσος όρος μαθητών ανά τάξη είναι οι 17 μαθητές. Είναι γνωστό ότι στη χώρα μας, λόγω του γεωγραφικού ανάγλυφου και της νησιωτικότητας, υπάρχουν αρκετά ολιγοθέσια σχολεία και σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών ανά τάξη. Η Υπουργός προσπαθεί να εξαπατήσει την ελληνική κοινωνία. Βάζει στο ίδιο καντάρι π.χ. το Δημοτικό Σχολείο στη Γαύδο, το οποίο έχει 1-2 μαθητές, με ένα Δημοτικό Σχολείο στην Κυψέλη ή στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης που έχει 25 μαθητές. Προσπαθεί να εξαφανίσει τις χιλιάδες τάξεις, ειδικά στα αστικά κέντρα της χώρας, στις οποίες στοιβάζονται 23, 24 και 25 μαθητές σε ακατάλληλες αίθουσες, σε αίθουσες κλουβιά και σε κοντέινερ. Οι χιλιάδες μαθητές που θα αναγκαστούν να λειτουργήσουν σε αυτές τις συνθήκες δεν είναι ούτε «μέσος όρος», ούτε «αριθμοί» και «στατιστικές» στη λογιστική αντιμετώπιση της υγείας και της μόρφωσης, με την οποία λειτουργεί η κυβέρνηση. Είναι άνθρωποι με οικογένειες που απαιτούν από την κυβέρνηση να αναλάβει τη δική της, κρατική ευθύνη.

Είναι διαχρονική η ευθύνη  όλων των κυβερνήσεων για την άθλια κατάσταση των σχολικών υποδομών. Τις επιπτώσεις αυτής της πολιτικής βιώνουμε. Αυτό, φυσικά, δεν αποτελεί δικαιολογία και άλλοθι για να μην παίρνονται μέτρα, ειδικά εν μέσω πανδημίας.

Η κυβερνητική αναλγησία, η πολιτική επιλογή να μη δοθούν χρήματα για τη μόρωση και την υγεία του λαού, αλλά η κάνουλα των δις € να ανοίξει μόνο για τους επιχειρηματικούς ομίλους, είναι που τροφοδοτεί το άγχος και την ανασφάλεια στους γονείς και στους μαθητές. Η στάση της κυβέρνησης, οι παλινωδίες, τα μισόλογα και οι αντιφατικές δηλώσεις ρίχνουν νερό στο μύλο επικινδύνων και ανορθολογικών αντιλήψεων.

Η χρήση της μάσκας, ως ατομικό μέσο προστασίας, είναι κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, με βάση τις υποδείξεις των επιστημών. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι η μάσκα από μόνη της, ειδικά σε σχολικούς χώρους, δεν είναι πανάκεια ούτε αντιμετωπίζει από μόνη της 100% το πρόβλημα της υγιεινής και ασφάλειας. Η ίδια η επιστημονική κοινότητα προκρίνει τη μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις. Οι παραπάνω εκτιμήσεις, της επιστημονικής κοινότητας και έγκυρων διεθνών μελετών, φαίνεται ότι δεν ιδρώνουν καν τα αυτιά της κυβέρνησης, η οποία κατά τα άλλα καυχιέται συνεχώς ότι ακούει τους ειδικούς. 

Προφανώς, η ημερομηνία έναρξης των σχολείων δεν είναι το κύριο. Το βασικό είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις που θα ανοίξουν τα σχολεία. Ταυτόχρονα όμως, η μη ανακοίνωση ημερομηνίας εντείνει την ανασφάλεια και τον προβληματισμό.

Η κ. Κεραμέως δε βρήκε μια λέξη να πει για τις δεκάδες καταγγελίες Δήμων που ευθαρσώς δηλώνουν πως δεν είναι έτοιμοι να  καλύψουν τις ανάγκες σε προσωπικό καθαριότητας των σχολείων.

Δε δόθηκε καμία πειστική απάντηση για την άρνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με στόχο τον έγκαιρο εντοπισμό του ιού και τον περιορισμό της εξάπλωσής του.

Τώρα είναι η ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να διεκδικήσουμε αποφασιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων.

ü  Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.

ü  Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.

ü  Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση, στα τέλη Αυγούστου. Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση). Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

ü  Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.

ü  Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.

ü  Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

ü  Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κ.λ.π.)

ü  Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων.

ü  Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.

ü  Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας  που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

ü  Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και online μετάδοση των μαθημάτων.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν επιτέλους την κρατική ευθύνη για τους όρους υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία!

Αγρίνιο , 25 Αυγούστου 2020