«Η κοινωνία σε θέλει να είσαι απλώς ένα φωτοαντίγραφο, ποτέ ένα πρωτότυπο» Όσσο

Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ» ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ

Μετά τον Καλλικράτη στον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας, η κυβέρνηση ετοιμάζεται και για «Νέο Καλλικράτη», αυτή τη φορά στην Εκπαίδευση.
Την ώρα που γίνεται, θεωρητικά, προσπάθεια να συγκρατηθεί ο πληθυσμός της περιφέρειας και να αναζωογονηθεί η κοινωνική και οικονομική ζωή των ελληνικών χωριών, το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να συγχωνεύσει ή να καταργήσει δεκάδες σχολεία της ελληνικής υπαίθρου, στέλνοντας τους «άστεγους» μαθητές στα περίφημα πολυδύναμα, τα οποία στην πλειονότητά τους πάσχουν από κτιριακές εγκαταστάσεις. Έτσι στο βωμό των περικοπών προτίθεται να κλειδώσει πολλά σχολεία στην  Αιτωλοακαρνανία.
Απορεί κανείς για την υπουργική υποκρισία, με την οποία βαπτίζεται ως «παιδαγωγικό κριτήριο» η απαίτηση να στοιβαχτούν οι μαθητές στις αίθουσες (25 ανά τμήμα στη Α΄/θμια και 30 ανά τμήμα στη Β΄/θμια) προκειμένου το «νέο σχολείο» να κοστίζει φθηνότερα. Εκτός και αν θεωρείται εξοικονόμηση η μείωση των προσλήψεων νέων εκπαιδευτικών λόγω της κατάργησης οργανικών θέσεων(βασική επιδίωξη της επιχείρησης ΛΟΥΚΕΤΟ) ή η μείωση των λειτουργικών δαπανών. Πώς όμως θα περικοπούν δαπάνες, αφού το «κόψιμο» των λειτουργικών εξόδων των σχολείων που θα κλείσουν θα διαδεχτούν τα έξοδα των μετακινήσεων των μαθητών στα σχολεία εκτός περιοχής τους?
Μεταφορά από απομακρυσμένα χωριά του νομού μας σε ένα κακό οδικό δίκτυο, με όποια επικινδυνότητα, ταλαιπωρία και χάσιμο χρόνου για τους ίδιους τους μαθητές. Μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο διακοπής της ήδη υπάρχουσας μεταφοράς των μαθητών, βάσει της διαμαρτυρίας του υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας στην απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για μη έγκριση των συμβάσεων των μαθητικών δρομολογίων. Και όταν η Ένωση Περιφερειών ζητά τροπολογία-ρύθμιση παλαιών εκρεμοτήτων αλλά και έγκαιρη προετοιμασία για τις νέες συμβάσεις, αφού από 1 Ιουλίου η αρμοδιότητα μεταφοράς μεταβιβάζεται στους Δήμους. Επομένως τα έξοδα μετακίνησης …στον αέρα.
Η ερήμωση της υπαίθρου μας είναι αναπόφευκτη και η επιλεκτική μόρφωση θα ανθίσει, αφού θα δίνεται το δικαίωμα στην εκπαίδευση μόνο στους έχοντες τη δυνατότητα να μετακομίσουν στα αστικά κέντρα.
Η «μεταρρύθμιση» στην Παιδεία που υπαγορεύεται από την τρόικα όχι μόνο καταδικάζει το παρόν της Ελλάδας αλλά υποθηκεύει και το μέλλον της θυσιάζοντας τη μαθησιακή δυνατότητα χιλιάδων παιδιών αφού «αποκλείει» το δικαίωμα στη μόρφωση στις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες.
Αναρωτιέται κανείς αν αυτές είναι οι ανάγκες της σύγχρονης ΜΑΘΗΣΗΣ…
ΕΛΕΝΑ ΜΑΝΤΖΙΟΥ – ΚΟΤΡΟΛΟΥ
Εκπαιδευτικός
Μέλος Πολιτικής Επιτροπής Ν.Δ
ΠΟΛΙΤΕΥΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ